Çarşamba, Kasım 15, 2006

Bugün boğaz ağrısı yakınması ile başvuran bir helva üreticisinden uzun süredir merak ettiğim tahin helvası yapımını öğrendim.









Helvayı üretmek için önce 25 kilo şeker şurubu 140 dereceye gelene kadar kaynatılıyor, daha sonra içine 800 gramlık bir kavanoz çöven suyu dökülerek beyazlaşıncaya kadar karıştırılıyormuş. İyice beyazlayıp tel tel olunca karışım 30 kilo tahinin içine koyulup önce kürekle yarım saat kadar daha karıştırılıp daha sonra elle bütün teller kırılıp yok olana kadar yoğuruluyormuş. Bu işlem sonucu hazır hale gelen helva presle kalıplara doldurulup satışa hazır hale getiriliyormuş.
Çöven suyu, çöven otundan elde ediliyor, Denizli’den hazır olarak temin ediliyormuş.
Boğazında enfeksiyon bulguları olmadığından Katarin f. tb 3x1 yazdım ve bol bol limon mandalina tüketmesini önerdim.

Ek: Mersin'in meşhur kerbiçi de çöven suyu ile yapılıyormuş, bunu da aşağıdaki siteden öğrendim: http://lezzetinizinde.blogspot.com/2005/09/kerebi.html

2 yorum:

zeyno dedi ki...

Bir helvasever olarak yapımını ben de merak ederdim, sayenizde ben de öğrenmiş oldum, teşekkürler:)
Blogunuz çok güzel, hastalarınızla bu şekilde ilgilenmeniz ve onlardan sürekli birşeyler öğrenmeniz ise takdir ettiğim bir durum...Sevgiler...

Adsız dedi ki...

Helvayı kim sevmezki?Ben artık o isim yapmış helvalardan almak bile istemiyorum.Meraklılarına duyurulur; Ödemiş Bozdağ köyünde 2 kardeş var, mandıracı.Ama asıl işleri helvacılık sanırım. Baba meslekleri.Sadece sade helva yapıyorlar.İçine koydukları çöğen suyunu da kendileri yapıyorlarmış.Hatta en iyi çöğen yanlış hatırlamıyorsam Van'damıymış ne.Çok emin değilim ondan.Ama emin olduğum şey ikisininde helvalarının çok güzel olduğu.Amaaaaa; bir tanesininki daha güzel.Söylemeyeceğim hangisi.Yolunuz düşerse sizde alın ve düşüncenizi yazın.Ha birde yıllardır küslermiş, barışmışlarmı onuda öğrenip yazarsanız sevinirim .