Çarşamba, Aralık 27, 2006


Bugün pazarda marul yeşillik satan bir hastam ilaçlarını yazdırmaya geldi. İyi marulun nasıl anlaşılacağını sordum. Artık iyi marul bulunmazmış, çünkü geçen hafta son tarla marullarını satmışlar. Bundan sonrası hep suni gübreli sera marullarıymış. Görüntüsü güzel olurmuş ama lezzeti zayıfmış.

Marulu ortağının tarlasından getiriyorlarmış, ama başka tarlaların malını aldıkları da oluyormuş. Tarla sahibi kaç kök olduğunu söylüyor, başında pazarlık ediliyor, fiyatta anlaşırlarsa kesmeye başlıyorlarmış.
Geçen hafta bir maydonoz serasını kapatmışlar. Sahibi 2000 YTL istemiş, 1200'e anlaşmışlar. 60 000 demet çıkmış.
'Peki tarla sahibi sayı konusunda yanıltamaz mı? diye sordum. Belli olurmuş, önce bir karıktakini sayıp, daha sonra ne kadar olduğunu hesaplıyorlarmış.

Yeşillikleri bağladıkları sapları nereden bulduklarını sordum. Tarlanın yanında yabani yetişiyormuş. Kadınlar onu suda bekletip yumuşatıyorlarmış, yoksa aslında sertmiş, sarılmazmış.

5 yorum:

Adsız dedi ki...

Süper valla.. Ben de merak ediyordum hakikaten maydonozlaı nasıl böyle bağlıyorlar diye.. Demek kış ortası marul vakti bitmiş.. Yaa Bora bey, aslında bi toplum işi üstlendiniz. Resmen takip ediyoruz sizi, ona göre hareket ediyoruz. Teşekkür deiyorum size..
Egeden

Adsız dedi ki...

az buz değil, çok şaşırdım

Adsız dedi ki...

Tesadüfen öğrendiğim bu bloğa günde sayamadığım kadar geliyorum.Arşivdeki yazılarınıda okudum.Hepsi hayatı yansıtıyor.Görmesine bilen gözlerden çok güzel sunulmuş şeyler.Düşünüyorumda hastalarda şaşırıyordur.İteleyip-kakalayan, hiç konuşmadan sadece ilaç yazan surata bile bakmayan doktorların yanında sohbet edebilenini görünce ne düşünüyorlardır.Harika bi şey bu.Doktor oldum ama hala yatatta bilmediğm o kadar çok şey ve tecrübe varki erdemini yaşıyor ve insanlara yaşatıyor olmak.

Adsız dedi ki...

sevgili anonymous,
bende fikirlerinize aynen katılıyorum. Günde bikaç kez uğruyorum, yeni yazısı daha yoksa bile, şöyle bi geziniyorum, ruhum rahatlıyor.
Artık Türkiyede böyle doktorlar arttı. En azından benim dr arkadaşlarım genelde böyle.. Sevindirici tabii.
Valla merakla bekliyorum bayram anılarını Bora bey.
Mutlu yeni yıllar, güzel bayramlar dilerim size, ailenize ve tüm sevenlerinize.....

Adsız dedi ki...

Ben bu blogu cok begeniyorum. Kendi blogumda link yapacagim. Baskalari da okusun istiyorum. Sizde link yok, degis tokus yapamayiz. Ama ara sira ugramak isterseniz: www.elifsavas.com/blog

Saglicakla.