Cumartesi, Aralık 15, 2007

balıklı kaplıca

Dün uzun süredir sedef hastalığından mustarip olan bir hastama Sivas Kangal’daki Balıklı Kaplıca’ya neden gitmediğini sordum. Bu kaplıcadaki balıkların sedef hastalığı nedeniyle oluşan kabukları yiyerek hastalığı kalıcı olarak tedavi ettiklerini okumuştum.
Hasta:
"Gittim doktor Bey, ama kalamadım. Otellerin günlüğü 120 lira, köpek bağlasan durmaz pansiyonlar 80 lira. Tedavi için de 21 gün kalmak gerekiyormuş, çok büyük para, geri döndüm” dedi.
“Banyolara girmek için ayrıca para alınmıyor o halde” dedim
“Olur mu balıklı göle giriş her seferinde 30 lira, şöyle bir bakayım dedim, onun için bile 30 lira istediler” dedi.
“Oraya kadar gidip göremediniz mi yani?” diye sordum.
“Yok kavga dövüş girdim , şöyle bir dolaştım. Hep almanlar, Avrupalılar. Onlara ucuz geliyor tabii, hem tedavi oluyorlar, hem tatil yapıyorlar” dedi

Yakınmaları için Vaselin Salycyliqué % 2 use ext yazdım.

İlk fotoğraf, aynı balıkları kullanarak 2006'da kaplıcalar açan Japonya'dan.


12 yorum:

siyahlale dedi ki...

Malesef her düşündüğümde içimi acıtan bir konu bu. Yurdum insanı maddi olanaksızlıktan dolayı değil ülkesinin doğal güzelliklerini görmek, tatil yapmak tedavi amaçlı olarak bile butür imkanlardan faydalanamıyor. Ama bunu bu hale getiren yine bizleriz. Bıraksınlar artık üç kuruş para için gavurun kölesi ve oyuncağı olmayı birazda milletimizin halini düşünsün işletme sahipleri. Yrli turisti öyle bir küstürdülerki insanlar parası olsada yurt dışını tercih eder oldu. Yabancının parasıyla bizimki birmi, Bari yarı yarıya olmasa bile en azından %20-25 indirim yapsınlarda bizim garibanlarda hastalıktan kurtulsun hiç olmazsa. Sanki adamcağız keyfinden gitmiş oralara. Para göz ve sadece kendi cebini düşünen para hırlı insanlardan nefret ediyorum. Hayırları hasan dağına mı yağmış bunların bilmem. cafecihan

Adsız dedi ki...

direk bu yazınızla ilgili değil blogunuzla ilgili genel bir yorum yapmak istiyorum. çok güzel. umarım uzunca bir süre böyle yazmaya devam edersiniz. hemen her gün kontrol ediyorum güncellenmiş diye :)
kolay gelsin saygılar sevgiler.kemal

Adsız dedi ki...

Demek bir iki balik calip, biryerlerde buyuterek bu ekonomik zorbaligi sona erdirmeli! :o)

Hakikaten para basma yeri olarak gorulmesi tuhaf... Sezon disi ucuzlugu bile mi yok acaba?

www.elifsavas.com/blog

Adsız dedi ki...

Bu siteyi birkaç hafta önce keşfettim...arşivi de okudum...
çok güzel..devamlı takipteyim yeni yazılarınızı bekliyorum...hayata bakan her pencere yeni bir hayat...
hayata anlam katan ise yeni hayatları keşfetmek...
teşekkürler size...

Adsız dedi ki...

garantiyse deger diye düşünüyorum ama yaptıkları yankesicilik fırsatcı yurdum insanı yazıkki

Adsız dedi ki...

ali koc kim nederse desin kardeşim her şeyin bir bedeli var adam kiralamış teysisi bedelini ödemiş hakı olanı alıyor

Adsız dedi ki...

Arkadaşlar bence bu konuya bu şekilde yaklaşmanız yanlış bu konuyu eleştirmenin daha farklı yolları olabilir bende sedef hastasıyım iki kez gittim bu kaplıcaya her keseye göre düşünülerek bir fiyat politikası var işeltme sahiplerine suç bulmak çok yanlış işletme sahipleri çaba sarfederek bu kaplıcayı sağlık bakanlığı ruhsatnamesi alarak bir hastane pozisyonuna getirmişler kaplıcaya hastane onaylı sevk raporu alarak bir hasta pozisyonunda gidebilirsiniz ama malesef hipokrat yemini etmiş doktorlarımız anlaştığı ilaç firmalarından birşeyler koparmak için bu kaplıcayı kabullenemiyorlar göndermesi mecburi iken ülkemizin güzelliğini hiçe sayarak inkar ediyorlar ama doktorlarımızın unuttuğu bir şey var Arap eli öpmek, dudak karartmaz. diyeceğim oki arkadaşlar Bağa bakın üzüm olsun, yemeye yüzün olsun arkadaşlar balıklı kaplıca ile irtibata geçin sevk almanız için kaplıca yetkilileri ellerinden geleni yapıyorlar ülkemizin işçileri düşünülerek rapor veriyorlar yani çalışırken bile raporlu bir hasta olarak görünüyorsunuz daha ne yapılacak bilemiyorum

Adsız dedi ki...

merhabalar öncelikle tesadüf üzerine gittik yolumuz düştü diyelim. suda 1 saat kalmamıza rağmen balıkların ilgisi ve suyun rahatlatıcı özelliği bizi mest etti herkese tafsiye ederiz ayrıca yorumların bazılarında gördümkü birkaç tane balık götürüp her yerde bu tedaviyi yapabileceklerini sananlar yanılıyorlar şifa sadece balıkta değil aynı zamanda suyundada var tarihini araşırsanız iyi olur.

Jardzy dedi ki...

Ben bu kaplıcaya 1 saat uzaklıkta yaşıyorum. O balıklar mucizevi bir şekilde sıcak suda yaşayabiliyorlar. Çok özel balıklar. Ancak herkese açık olan havuzda sakin durup balıkların gelmesini beklemek yerine, suya atlayanlar, bağırıp çağıranlar, iç çamaşırları ile deniz simidine girip yüzmeye çalışanlar var. Maalesef hamam gibi. Odaları görmedim ancak mevcut servis ve yapı kalitesine bakarsanız fiyatlar yüksek.
Çok daha iyi değerlendirilebilir aslında.
Arada anonsla havuzlarda bu tip davranışlarda bulunulmaması ve iç çamaşırı ile girilmemesi konusunda ikazlarda bulunuyorlar. Çok yazık.

Adsız dedi ki...

Kimse bedeli olmasın demiyor zaten arkadaşım. Ayrıca adamın kiraladığı teysis değil tesis. Sen olayı anlamamışsın eleştirilen farklı birşey. Kaplıca herşeyden önce birilerine kiralayıp para kazanma aracı, rant aracı görülmezse herkes doğru düzgün memleketin kaynağından faydalanır. Bunlar çok yüksek maliyetli tesisler de değiller.

Adsız dedi ki...

selam herkeze bütün dunyaya ve türkiye insanlarına benim 11 yaşında bir oğlum var sedef hastası ellerinde ve ayakların bazı yerlerinde var en çok elleri düşünun elleriyle kalem bile tutamıyor ben babası olarak çok üzüluyorum doktorlara gittim krem veriyorlar bizim başka yapacak birşeyimiz yok diyorlar ben ne yapacam kaldım sivas balıklı göle göturmeyi duşunuyorum ama orasıda araştırdım benim baddi durumumu aşıyor bana sivas kangalda yaşayanlar kala bileceğim bir yer temin ederlerse çok sevinir bende onlara dua ederim peygamber efendimizin duası herkezin üzerine olsun ALLAH.rızası için yardım edenede ALLAH yardım etsin.05319186190.özer.

Unknown dedi ki...

Simdi tedavi icin sevk raporu nasil aliniyor o kisim nasil olacak