Cuma, Kasım 14, 2008

numara taşınabilirliği




Bugün bir Turkcell yöneticisi çocuğunu aşıya getirdi.
"Nasıl gidiyor numara taşınabilirliği?" diye sordum
"Bizim açımızdan iyi başladı, ilk hafta 4 bin abone ayrılırken 50 bin yeni abone kaydı yaptık" dedi
"Ben abonelerin, yıllardır tekel olması nedeniyle kendilerine epey eziyet çektiren Tukcell'i cezalandıracaklarını düşünüyordum" dedim
"Ayrılan 4 bin kişi muhtemelen öyle, ama kalite nedeniyle özellikle Vodafon'dan kaçış var" dedi
"Telefonları iyi çekmiyor diye kırsal kesimden mi?" dedim



"Hayır kaçış özellikle beş büyük şehirde yoğunlaşıyor. Baz istasonlarının kapsitesi şehirlerde aynı anda oluşan yüksek talebi karşılayamıyor, abone çağrı alamıyor, bu nedenle olduğunu düşünüyoruz" dedi
"Tarife kampanyalarınız bana çok karışık geliyor. Biz hazır kartla ayda 100 kontör kullanıyoruz, bize uygun bir kampanya var mı?" diye sordum

"Sizin için en uygunu 50 kontör verip sadece Turkcell'le 2 hafta boyunca kullanabileceğiniz 250 kontör almak olabilir. Genelde kampanyalar ayda 50-60 lira üzerinde harcama yapan abonelere yönelik güzel avantajlar sunuyor. Bizde size göre pek birşey yok, ancak şirket değiştirmeniz lazım" dedi.


İlk resim Türk Telekom'un başarısız girişimi Aycell'in kolleksiyonculara düşen kartları.

8 yorum:

ANAHTAR dedi ki...

Ben de ayda 100 kontör alıyorum. bizler gibiler için en uygun tarife vodafone un hepsi1 tarifesi. ayda 100 kontör yükleyerek bir ay boyunca ayırd etmeden BÜTÜN yönlere dakikası 1 kontöre konuşuyorsunuz ve her yöne mesaj da 1 kontör.

7 yıllık telsim-vodafone abonesi olarak avea ya geçmeyi düşünüyordum. çünkü bu hepsi1 tarifesinin önceki şartı ayda 150 kontör yüklemekti. operatörler arasındaki son rekabetten dolayı 100 e indirdiler. ben de avea ya geçmekten vazgeçtim :)

Alnilam dedi ki...

açıkçası turkcell nedense bu numara taşıma olayından pek karlı çıkamayacakmış gibi bir his var içimde... ücretlendirme diğer operatörlere göre daha yüksek... insan başka bir operatörü bile arayamıyor... anında o 1 dakika kaldı sesi yankılanıyor konuşmanın ortasında... ya da ben mi çok uzun konuşuyorum... :)

Ersin dedi ki...

şaşırdım doğrusu enteresan

ferkul dedi ki...

evet, aslında şu turkcelle büyük bir darbe indirip herkes ondan ayrılmalı diye düşünüyorum...Yetsin artık insanları sömürdükleri

Adsız dedi ki...

ben de turkcell e fena halde kızan bir turkcell abonesiyim. ayda 100 kontör kullananlardan.. ve anlıyorum ki benim gibilerle ilgili turkcell politikası şu: ya bana her ay en az 50-60 ytl ödersiniz ya da bunu ödememenin bedelini öder, kazık tarifeden konuşursunuz ya da defolup gidersiniz. gsm rekabet oyunları bana cok sıkıcı geldiğinden ilgilenmiyorum ama bu ilgisizliğimin bedelini de kazıklanarak ödediğimin farkındayım (bkz ilk yorum). vodofona geçmeyi düşündüm hemen ama ardından şu aklıma geldi: bugünlerde olduğu gibi rekabetin kızıştığı dönemlerde, pazarda zayıf olanlar diğerlerinden daha cazip fiyatlarla çekmeye çalışırlar müşteriyi. ortalık yatışır yatışmaz da daha önce kaşıkla verdiklerini kepçeyle geri alırlar.

((Y*A*S*E*M*i*N)) dedi ki...

Şu karmaşa bir durulsa da kim ne yapıyor ne yapamıyor bir anlayabilsek.
Eskiden lükse giren teller şimdi olmazsa olmaz oldu.
Sonrasında sen hangisindensin seni arayamam benim tarifemden değilsinler başladı.
Şimdi ucuzun ucuzunu aramalar, saatlerce konuşun onu bunu şunu, buzulları konuşun devri....
Bu arada maruz kaldığımız radyasyon hiç hesapta yok.

Onu en aza indiren şirket var mı?

Adsız dedi ki...

işin aslı öyle değil. Numara taşınma süreci 6 gün sürüyor. başvurunuzdan 6 gün sonra yeni operatörünüz aktif oluyor. taşıma olayı çıkar çıkmaz turkcell pazar gününden itibaren çalşmaya başladı ve hemen 6 gün sonra bu sonuçları açıkladı, halbuki diğer operatörler pazar günü çalışmamıştı ve çalıştıkları toplam 5 gün içinde kendilerine geçen müşteriler istatstiklere yansımadı. Dolayısıyla turkcell'in verdiği bu rakamlar yanıltıcıdır.

ONALTIKIRKALTI dedi ki...

amaaaaaaan! hepsi aynı kardeşim bunların... hepsi de ben hizmet vereyim parayı nasıl olsa kazanırım yerine ben parayı kazanayım ve en çok kim kazandırıyorsa onu kaçırmayayım diye minik minik hediyeciklerle kandırayım mantığındalar. hiçbir tarife söylenildiği gibi değil, hepsine bir sürü numara yapıyorlar... işte benim başıma gelen ve turkcell'i bırakmama neden olay;
(ve aradığım müşteri hizmetleri ile konuşmam)
- şu kadar kontöre şu kadar konuşma demişsiniz ama ben daha o kadar konuşmadığım halde kontörlerim şak diye bitti niye ben yararlanamıyorum?
-ama beyfendi sizin öncelikle en az 5 yıl aralıksız bizim abonemiz olmanız gerekiyor bu kampanya için...
-evet ben 7 yıldır sadece turkcell kullanıyorum...
-aaaa, ımmmm yani peki siz daha önceden her ay 250 kontör yüklenmesi gerektiğini de biliyorsunuz değil mi?
-evet, hem kendime hem eşime 250 şer kontör yükledik ama yine tarife aynı, değişen bir şey yok...
-yalnız bu tarifeden yararlanmak için 35 yaşın altında olmak gerekiyor onu da biliyorsunuz değil mi?
-pes be kardeşim bu nasıl bir faturalandırma, bu nasıl kampanya, bu nasıl bir tarife böyle?
-ayda 200-500 kontor harcayıp da ne bekliyorsunuz beyefendi bedavadan kampanya mı yapacağız size beğenmiyorsanız kapatırsınız hattınızı...

evet aynen böyle bir konuşma geçti ve belli tarifeler için kayıt olma amacıyla belli bir numaraya mesaj atanların neredeyse hiçbiri o kampanyadan yararlanamadıklarını bile bilmiyorlar. ancak belli bir kontor yükleyip belli bir süre konuşunca tam olarak ölçüp biçip bakınca konu açığa çıkıyor...

derhal turkcelli bıraktım ve hiçbir şekilde hiçbir kampanyasının da gerçek olduğunu sanmıyorum. buyurun denemesi bedava... bir tarife seçin ve o tarifeye abone olmak için mesaj atın ve sonra da bakın bakalım dedikleri gibi mi? yine göreceğiz ki öyle olmadığını anladığınız da müşteri hizmetlerini ararsanız size bin dereden su getirip en sonunda "aaaa beyfendi siz en son ne zaman yeşil mercimek yediniz, yaaaa, yaaa gördünüz mü, bu tarifeden yararlanmanız için son bir ay içinde 10 kilo yeşil mercimek aldığınızı ispatlamanız için faturasını bize faksla göndermeniz lazımdı" diyecekler...
turkcell'in adı turk, yoksa çok ortaklı yabancı bir sürü şirketin malı... böyle şeyleri avrupada yapmaları mümkün değil tabii ki. orada müşteriyi insan yerine koymak zorundalar... yoksa niye dünya devi dünya devi diyip durdukları firma gidip oralarda (mesala vodafone'un buraya gelmesi gibi) hizmet vermiyor sanıyorsunuz...
burada seni beni kandırsınlar...