Salı, Temmuz 22, 2014

Yolcu uçağı pilotluğu

   


Fly Me to the Moon by Astrud Gilberto on Grooveshark


















Bugün muayene olmak için gelen bir hastaya kimliğindeki vesikalığında sert sert baktığından
 "Asker misiniz?" diye sordum 
"Eskiden askeri pilottum, şimdi kargo pilotuyum" dedi  
"Kargo pilotluğunun yolcu uçağı pilotluğundan farkı var mı?" diye sordum 
"Yoo, uçaklar da, maaş da aynı. Eskiden yolcu da taşıyorduk ama  patrona hostes masrafı fazla geldi. Her uçak için üç vardiya 5'er hostesten 15 hostes maaşı ödüyordu" dedi. 

"Şimdi özel pilotluk okulları da var değil mi? Oralardan mezun olanlar iş bulabiliyor mu?" diye sordum 
"Tabi piyasada büyük pilot açığı var. Pilotluğun emekliliği dünya çapında 65 yaştır ama Amerika bugünlerde bunu 70'e çıkartmayı planlıyor. Zira sürekli kontroldesin, sağlık sorunu olan zaten hemen uçuştan ayrıldığından da pilot sıkıntısı artıyor" dedi 




"Ne kadara mal oluyor pilotluk eğitimi?" diye sordum 
"Bizim ülkede temel eğitim 60 bin euro civarında, ayrıca yolcu uçağı için 40 bin euro daha ödeyerek 6 aylık bir eğitim daha alman lazım" dedi 
"Peki başlangıç maaşı ne kadar?" diye sordum 
"Genç pilotlar 4500 eurodan başlıyor. Yaklaşık iki yılda ödedikleri eğitim ücretini amorti ediyorlar" dedi



"Ukrayna'da düşürülen Malezya uçağına ne diyorsunuz? Neden kara kutuya bu kadar önem veriyorlar? Pilotlar füzenin geldiğini görmüşler midir ki aralarında konuşsunlar?" diye sordum 



"Pilotlar füzeyi göremezler. Onu algılayacak sitemler savaş uçaklarında olur. Ama bu uçak kıç tarafından küçük bir füze ile vurulmuş. Başaşağı serbest düşüşle, işte yere çarpana kadar bir kaç dakika yaşamışlardır. Aman düşüncesi bile korkunç! " dedi

Son fotoğraf düşen uçakta selfie çeken Gary Slok, (15) ve annesi Petra ya ait

8 yorum:

Kimliksiz dedi ki...

Vsyy be :D ama her havada insan sıkılır be dimi

İngilizce Gramer Kılavuzu dedi ki...

Son fotoğraf çok üzücü :/

meri dedi ki...

insan biraz sonra ne yaşayacağını bilemiyor :(

yücel dedi ki...

Blogunuzu arada bir takip ediyorum da sanki önceden daha çok yazıyordunuz azaldı gibi?

Krem Karamel dedi ki...

Blogunuzu çok beğendim. Tıp öğrencisiyim, hastalardan öğrenilecek bunca şey olması bana mesleği biraz daha sevdirdi.

Unknown dedi ki...

Yeni bi blog yazarı olarak merakla takip ediyoruum✅

Unknown dedi ki...

keşke her doktor sizin gibi olsa :D hemen iyileşiriz :D

Meht Malatian dedi ki...

Bir tıp hekimi olarak hastalarla ilgilenirken bu kadar zaman bulabilmenizi hem takdir ediyor hem gıpta ile karşılıyorum.