Cuma, Haziran 29, 2018

ATM

 


Bugün bir bankada ATM planlamasında çalışan genç bir hasta başvurdu.
"Neye göre planlıyorsunuz ATM'leri?" diye sordum.
"Çeşitli analiz yöntemleri var. Bir bölgede hiç yoksa orda yeterli işlem hacmi olur mu diye bakılıyor. Masrafını çıkartır sonucu çıkarsa açılıyor.


 
Zira ATM kurmak masraflı bir şey. Bir kere kendisi pahalı, kirası, bakımı var, içinde kalan para için gecelik fon ödeniyor vs.  Bir defa kurulması kararlaştırıldıktan sonra yerel ekipler gidiyor, yer tespit edip, kira kontratı yapıyorlar."dedi
"Kira da mı ödeniyor. Ne miktarlarda oluyor?" diye sordum
"Yıllık en az 1500-2000 liradan başlıyor. Havaaalanı, AVM gibi yerlerde uçuyor, 50-60 bin liraya kadar çıkıyor" dedi
"ATM lerin hepsi aynı değil, farklı modelleri var değil mi, fiyatları nasıl?" diye sordum.


"Tabi, eski basit modeller 80 bin liradan başlıyor, 250 bin liraya kadar çıkıyor. Yeni modellerde yatırılan parayı kasete doldurma özelliği var. Böylece yatırılan parayı tekrar müşteriye döndürüyor. Sirkülasyonu fazla olan yerlerde yeni modelleri koyuyoruz ki para bitmesin müşteri mağdur olmasın..." dedi
"Peki siz İzmir'deki ilk ATM nerde açıldı biliyor musunuz?" diye sordum
"Eskiden parayı zarfa koyup yatırıyormuşsun onu duydum ama ilk bankamatiği bilmiyorum neredeydi?" dedi



"Kemeraltı girişindeki İşbankası'nın iskeleye bakan yüzündeydi. 1980lerin ortalarında konmuştu, çok büyük bir yenilikti. 

 

O kadar ki sırf o makineyi kullanabilmek için hesap açtırıp banka kartı almıştım. Kartı da şimdikilere göre çok kalındı" dedim

Fotoğraflar 1967 de İngiltere'de açılan ilk ATM ye ait

15 yorum:

Beyaz Yakalı dedi ki...

Nerdeyse her gün ziyaret ettiğimiz ATM lerin mutfağında uzun bir fizibilite olduğunu öğrendik bu yazı ile. Günlük telaşın içinde bakıp geçtiğimiz o kadar çok konu var ki. Güzel bir paylaşım olmuş, teşekkürler.

ahu dedi ki...

merhaba, Sandaletli seyyahı özledik. merak ediyorum artık gezmiyor musunuz yoksa yazmıyor musunuz:(

funda dedi ki...

merhaba,daha çok yazınızı görmek isteriz
funda

BlahBlah dedi ki...

galiba ilk defa siz de bir anınızı hastanızla paylaştınız. hep soru soran taraftınız çünkü :)

Lidsum dedi ki...

Blogunuzu hala güncellediğinizi görmek beni çok sevindirdi. Sıradan insanların ilginç hikayelerini okumak gerçekten keyif verici. Sizi uzun zamandır takip ediyorum. Ama bir süredir girmemiştim. Sizin tarzınızda yazan başka bir blog da bilmiyorum. Umarım yazmaya devam edersiniz.

Siz yazdıkça ben de takip edeceğim.

ahmet dedi ki...

son 4-5 yıldır pek yazmadığınız için yazmayı bıraktığınızı düşünüyordum. yeniden yazmanıza çok sevindim. yazdıklarınızı okumak benim için arada dışarıya çıkıp hava almak gibi geliyor :))

kamøløsø dedi ki...

iki kere yapi kredi atmleri islem sonrasi para ustu vermemisti. ikisinde de parami alana kadar baya ugrastirdilar. aklima o gunler geldi yaziyi okurken.

aNNePeRi dedi ki...

Hala seyrek de olsa yazdığınız görmek ne güzel :)

sevgilimetümbloglarkurbanolsun dedi ki...

ESKİDEN DAHA SIK YAZARDINIZ..

tamirediyorum.net dedi ki...

elinize sağlık güzel bir blog, güzel bir paylaşım.
http://www.tamirediyorum.net

asepam dedi ki...

nerdesin doktuuurr ? arada uğra ve birşeyler yaz. selametle.

yeserenin dedi ki...

Yazılarınızı çok azalttiniz,sizi okumak,sizden öğrenmek bir başka,bugün sizi bir arkadaşıma anlattım,inanın bir ders boyunca sizin postlarinizi okudu . Başka bir hesabınız varsa sizi ordan takip edelim

Manxcat / KuyruksuzKedi dedi ki...

Merhaba,
Sizi yıllardır takip ediyorum. Diğer bloglarınızı da seviyorum ama en sevdiğim blogunuz "Hastalardan öğrendiklerim". 1 yıldır yazmıyorsunuz. Sebebi kötü bir şey değildir umarım. Keşke yine yazsanız...

Seydi Yesilyurt dedi ki...

çokta birşey değişmemiş gibi :)

http://seydiyesilyurt.blogspot.com

. dedi ki...

İngiltere'deki ATM'nin resmini görünce yazayım dedim. İngiltere'de bugün halen bankaların dışındaki ATM'lerden para yatirilamiyor.