Pazar, Aralık 06, 2020

Milli piyango



Bugün başvuran bir milli piyango satıcısına 
"Pandemi'de işler de durdu herhalde. Sizi her zamanki köşenizde göremiyorum" dedim
"Evet işler durduğu gibi şimdi bir de tüpçüye satıldı, yapılamaz hale geldi"dedi
"Neden?" diye sordum
"Eskiden bilet satışında % 9 olan bayi karını % 4 e düşürdüler. 100 liralık bilet satacağım da 4 lira kazanacağım. Kazı kazanları 5  lira yaptılar, kimde o kadar para var. Bir de yeni teminat istediler 2 bin lira. Zaten bizim içerde 100 dolar teminatımız vardı, ben nerden bulup da 2 bin lira vereyim" dedi
"Siz zaten biletleri peşin almıyor musunuz. Neden teminat isteniyor" diye sordum
"Tabi biletleri peşin parayla alıyoruz, satamazsak bittik zaten. Yine de istiyorlar işte, hava parası. Sene sonunda bırakacağım bayiliği, derneğe yılda 250 lira ödüyorum, bari onu ödemeyeyeim" dedi
"Ne derneği?" dedim
"Milli Piyango satıcıları derneği. Her iş kolunun bir derneği var ya... Bir iş de yapmıyorlar ama yılda 250 lira yatırıyoruz" dedi

6 yorum:

celal gencoglu dedi ki...

üstad merhaba sizden gönderi görünce sevindim, ne bu sayfada ne de gezi sayfasında bir paylaşım yoktu. iyi olduğunuzu varsayabiliriz sanırım bu vesileyle :)

Satoshi dedi ki...

Milli Piyangoda yapılan yeni düzenlemeler ayrı bir hikaye, farklı sektörlerde onun bunun sırtından geçinen, onun bunun kanıyla beslenen yeni keneler türedi.
1 kişi iş yapıyorsa onun işinden para kazanan 9 kişi de yancısı var. Türkiye'de bu organizasyon işleri nasıl olacak bilmiyoruz.

Yasemin Çetinkaya dedi ki...

Blogunuz ilgimi çekti. Merakla yazılarınızı bekliyor olacağım :) sağlıcakla kalın

Unknown dedi ki...

Eskiden, cok eskiden ilgiyle takib ederdim yazilarinizi. Arada sirada gelir bakarim acaba hala yaziyor musunuz diye. Adam Kay’in This is going to Hurt kitabini okuyorum siz aklima geldiniz. Cok mutlu oldum tekrar yazdiginizi gorunce. Lutfen birakmayin yazmayi. Hatta kitaplastirsaniz cok guzel olur.

Adsız dedi ki...

Güzel bir Blog. Bugün keşfettim

Mustafa Özbek dedi ki...

Hastalardan öğrendiklerim, isim nereden esti yönetici kişi? Burada bir psikolog bulacağımı ümit etmiştim.