Pazartesi, Ağustos 22, 2022

Arda Şef'in vitamini ?

 

 
 

Bugün ellili yaşlarında, oldukça kilolu bir hanım öksürük, halsizlik, bulantı yakınmaları ile başvurdu. 

Muayenesinde akciğerleri kötü durumda olduğundan 

"Sigara içiyorsunuz herhalde?" diye sordum

"Hem de nasıl!" diye yanıtladı

"Yakınmalarınız Omicron varyantını düşündürüyor, test yaptırdınız mı?" dedim

"Hayır yaptırmadım, yaptırmam da. Biliyorsunuz kaç kişinin burnundan sürüntü alırken beynine hasar verdiler" dedi

"Hayır bilmiyorum. Zaten pamuklu çubukla beyne hasar vermek teknik olarak mümkün değil. 

Bu durumda aşı da olmadığınız tahmin ediyorum" dedim

"Evet tabi ki aşılara güvenmiyorum" dedi. 

Kilosu ve yüzündeki ödem dikkatimi çektiği için şekeri ya da-tansiyonu olup olmadığını sordum. 

"Var diyorlar ilaç veriyorlar ama kullanmıyorum" dedi ve ekledi

"Hocam 50 yaşının üstündeki bayanlar için Arda Şef'in reklamına çıkmadığı bir vitamin tavsiyeniz olur mu?"



"Arda Şef nedir?" diye sordum

"Televizyona çıkıyor çok meşhur bir şef. Vitamin reklamlarına da çıkıyor ama bana çok gıcık geliyor. Şahsen onun reklamını yaptığı bir vitamini kullanmak, ona para kazandırmak istemiyorum" dedi

 
Kendisine halsizliğin depresyonun önemli ve sık görülen bir belirtisi olduğunu ancak depresyondaki çoğu insanın halsizliğini vitamin eksikliğine bağladığından peynir ekmek gibi satılan, ne kadar pahalıysa o kadar büyük umutlar bağlanan bu gıda takviyelerine para kaptırmamasını söylemek isterdim ama elbette buna da inanmayacağından bir şey demedim.



1 yorum: