Pazar, Mart 12, 2023

Değer kaybı



Bugün oto servisinde çalışan bir hastam geldiğinde "Hala aynı serviste mi çalışıyorsunuz?" diye sordum.

"Hayır Doktor Bey, bir avukatın yanında çalışmaya başladım" demez mi

"Hukukla ilgili bir eğitiminiz var mıydı?" dedim

"Yok, yanında çalıştığım avukat kaza yapan araçlarda değer kaybı üzerine çalışıyor. Normalde haksız tarafın trafik sigortası haklı tarafın hasarının tamir masrafını karşılıyor ama kaza yapan aracın değerinde de bir eksilme oluyor. Bu değer kaybı ancak sigorta şirketine dava açarak tazmin edilebiliyor.  Vatandaş bunu bilmediğinden genelde değer kaybını sineye çekiyor.  Ben de oto sanayi camiasını tanıdığımdan bana iş teklif etti. Gidip tamircileri bağlıyorum, kaza yapan araçların sahiplerini bize yönlendiriyorlar. Dava açıp kazanılan tazminatın % 20 sini alıyoruz." dedi

"Siz maaşlı mı yoksa dosya başına mı para kazanıyorsunuz ?" diye sordum.

Maaş artı dosya başına 250 lira alıyorum. Yeni başladığımdan geçen ay 10 dosya ayarladım ama ayda 40 dosya yaparsın diyor avukat. Büronun elinde hali hazırda 300-400 dosya var" dedi

"Tamircilere de araç sahibini size yönlendirmesi karşılığında bir pay veriyor musunuz?" dedim

"Dosya başına 1000 lira veriyoruz. Tabi 20 yaşındaki araçla sıfır aracın değer kaybı bir olmuyor..." dedi

"Değer kaybı hep sigortadan mı alınıyor" diye sordum

"Trafik sigortasının teminatı çok düşük, 120 bin liraya kadar maddi hasarı karşılıyor. Ben kendi aracıma ekstra prim ödeyip daha yüksek teminat aldım. Allah korusun yeni ve lüks bir arabaya çarpsan sigortanın üzerine 300-500 bin lira cebinden ödemen gerekebilir" dedi



2 yorum:

Akademeia dedi ki...

Yıllardır bu blog hep tarayıcımın bir sekmesinde kayıtlı, ara ara açıp bakıyorum yeni yazı düşmüş mü diye, bu yazınızı da şimdi gördüm. Çok beğenerek takip ediyorum, bir dosttan haber alır gibi. Lütfen yazmaya devam edin. Emeklerinize sağlık. Okunduğunuzu bilin istedim.

Adsız dedi ki...

blogda yeni yazı görmek çok iyi geldi ☺️