Çarşamba, Ocak 18, 2006

cami yardım derneği

Bu sabah efendiden bir bey ilaç yazdırmak için geldi. Karnesini incelediğimde düzensiz anti-depresan kullanımını gördüm. Sıkıntılarını sordum anlattı: İki kızını 7 yıl önce aynı yıl kaybetmiş. Birisi intihar etmiş, diğeri kanser olmuş. O zamandan beri toparlanamamış. Babasının tavsiyesiyle camiye gitmeye başlamış.
Camiye giderse huzur buluyormuş, geceleri saatlerce ayetelkürsi okuyor ancak uyuyabiliyormuş. Düşünmeye başlarsa asla uyuyamıyormuş. Hayatı cami ile ev arasında geçiyormuş.
Camide o kadar fazla vakit geçiriyormuş ki yardımlaşma derneğinin başkanı olmuş. Dernek caminin ufak tefek gereksinimlerini karşılıyormuş. Bir yıldır bağış toplamak yasaklanmış, ancak kaymakamlıktan izin alarak toplanabiliyomuş. Bayramda izin almışlar, namaz çıkışı 648 YTL toplanmış (cebinden makbuzunu çıkarıp gösterdi) Artık camiler elektrik parası da ödemeye başlamışlar, parayı bankaya yatırıyormuş , otomatik ödeniyormuş. Bayramda imamları memleketine gitmek istemiş, ama müftülük yerine imam bulmadan izin vermiyormuş. Yedek imamı da başkan bulmuş, elinde uzun bir boşta imamlar listesi varmış, bir hafta çalışma karşılığında 100 YTL verecekmiş. Para konusu konuşulmazmış ama vermemek de olmazmış.

İlaçlarını düzenli kullanırsa uykusunun düzeleceğini anlattım, camiyle uğraşı sayesinde anksiyetesi fazla olmadığından sadece Fulsac kapsül yazdım.

Hiç yorum yok: