Pazar, Ekim 24, 2010

eyi muz




Geçen hafta Mersinli bir hastam elinde bir torba ile çıkageldi.
"Doktor Bey Anamur'daki bahçemden size muz getirdim" dedi
"Niye zahmet ettiniz, ta oradan buraya taşımışsınız" dedim
"Zaten para ettiği yok eşe dosta dağıtıyoruz. Bize maliyeti kiloda 1 lirayı buluyor, şu anda toptan fiyatı 120 kuruş" dedi
Paketi açıp muzların boyutlarını görünce
"Bunlar yerli muz diye satılanlardan çok büyük ama..." dedim
"Bunlar serada yetişiyor da ondan.


Ayrıca her sene muz ağacı birden fazla meyveli dal verir.
Biz en sağlıklı dalı ayırıp diğerlerini kökünden keseriz.


Böylece tek hevenkte hem daha çok, hem de daha kaliteli muz olur. Tek ağaçtan 90 kiloya kadar ürün aldığımız oluyor" dedi
Hediyesi için teşekkür ettikten sonra bir daha böyle bir zahmete girmemesini rica ettim.




Çağlar ve Olcay'a sevgilerle

16 yorum:

Adsız dedi ki...

Mersinli derken kesme işareti koymanıza gerek yoktu.Bugün çocuklarla alıştırma yapınca yazmadan duramadım.

Adsız dedi ki...

şu konuşmaları hafızanda nasıl tutuyorsun?Bi bildiğin formil varsa söyle lütfen:)

ssbb dedi ki...

Gerçekten merak ettiğim ve ilgiyle dinlediğim için aklımda kalıyor sanırım

Adsız dedi ki...

Yurdumun gözü gönlü tok insanları...... Çok hoşuma gitti :))) Ama üreticilerimize de üzülüyorum, mümkün olduğunca yerli muz alıyorum, katkımız olsun diye :)
egeden....

Adsız dedi ki...

sevimli köylü, beni pek bi güldürdü.. kilo maliyeti 1 lira, toptan fiuatı 120 kuruş... bi de para etmiyor diyor; yüzde 20 kâr neyine yetmiyor benim masum köylüm :))))

taen dedi ki...

muzlarda da eski tat yok ki.. ben küçükken muz daha az olurdu pazarlarda ve tatlıydı. bilmem memur çocuğu olduğumdan mı böyle hatırlarım.. :)

Unknown dedi ki...

Katılıyorum muzların eski tadı yok!
Karpit denen şeyin etkisi olabilir mi ki?Peki sayın doktor sizce bir zararı var mı bu karpitin?
Bizde muz çok tüketiliyor da merak ettim ?

EMİNE ÖZTÜRK dedi ki...

Anamur'a çok uzun zamandır tatile gideriz. her yıl biraz daha seralaşmış görüyorum Anamur'u. iyi para ediyor diye tüm çiftçiler sera yaptılar, bahçelerini söküp...keske bir tarım politikamız olsa ..

gregor samsa dedi ki...

doktor aile hekimi mi oldun?

hastalar "artık öğrenecek bir şeyin kalmadı" deyip diploma mı verdiler?

yazsana aczık.

Adsız dedi ki...

kalvye üretir fare tüketir ne demek....

bi de en baştaki resim....çok ürkütücü....:(

esra

Onur dedi ki...

hekimlik, öncelikle dineme sanatıdır. ülkemizde bunu adam gibi yapamayan onca doktor varken, sizin bunu harika bir biçimde başardığınıza eminim(yazdıklarınızdan yola çıkarak).
bir hekim adayı olarak benim bloguma da beklerim sizi=)

Adsız dedi ki...

Uzun süredir yazılarınızdan mahrumuz,bizi unuttunuz?Hikmet

burcuylayaşam dedi ki...

Ne güzel yazılar bunlar,umarım hep devamı gelir

sadun dedi ki...

Hocam nerelerdesin?

sadun dedi ki...

Hocam nerelerdesiniz?

Unknown dedi ki...

Gerçekten bu adam 120 kurusu 12 kurus anlayip her sene sermayeyi dagitmasin yahu :)