Cuma, Aralık 31, 2010

yumurta tavuğu





Bugün bana muayene olmaya gelirken hediye yumurta getiren bir yumurtacıya
"Bu yumurta tavukları verimli ömürleri bitince ne oluyor?" diye sordum
"Kesime gidiyor. Tavuk 6 aylıkken yumurtlamaya başlar. Normalde %80 verim beklenir. Tavuklar 2,5 yaşına gelirken bu verim önce %70'e sonra % 60'a düşer. Altmışa düşünce kesime gönderilirler" dedi
"Yüzde 80 ne demek?" diye sordum
"100 tavuktan her gün 80 yumurta almak demek" dedi


"Yani bir tavuk hergün yumurtlasa da yaş grubu ile kesime gidiyor, öyle mi?" dedim
"Tabi, olduğu gibi kesime" dedi
"Kesilenler nerede satılıyor, ben hiç öyle büyük tavuk görmüyorum marketlerde" dedim
"Onlar buraya gelmez. Basmane'de falan ucuza satılıyor. Biraz tüylü olur zaten onlar uğraştırır. Tüy yolma makinesine şöyle bir sokup çıkartıyorlar" dedi
"Bu tavuklar dolaşıyor mu, yoksa bütün ömürleri kafeste mi geçiyor? diye sordum


"Dolaşmak yok! Suyu yemi önüne gelir" dedi
"Kesime gitmek bir nevi kurtuluş oluyor o zaman" dedim

8 yorum:

Adsız dedi ki...

Hergün yumurtlayan tavuğun kesime gitmesi saçmaymış. Yeni bir programlama yapılmalı düşüncesindeyim. Bu hiç adil değil üstelik :(

Adsız dedi ki...

Doktorum hoş geldiniz. Çalıştığtntz yeri bilsek biz de daha da bilinçli şekilde tecrübelerimizi paylaşabiliriz...

kamøløsø dedi ki...

2011 de yumurta yemizyoruz o zaman artık. :))
Bir ara cidden et süt tüm hayvansal gıdaları bırakmıştım. Tabi Tayland da yalan oldu hepsi.
Bir daha ki sefere bakalım.
Yolda uzun süre kalmanın en sürdürülebilir şekli,
1-vejetarjan bi yaşam tarzı
2-alkol kullanmamak
3-sigara kullanmamak :)
Tabi bunların hepsini yaptıktan sonra seyahat etmenin ne anlamı var diye de düşünülebilir. Neyse, başka şeylerden keyif almak lazım.
Yemekte de tavuklu pilav vardı tam da. Neyse yedik bi kere efendim.

ozkiremitci dedi ki...

"Tavuk nüfusunun insan nufusundan fazla olduğunu biliyor mu sunuz?" diyerek başlayan bir reklam geldi aklıma...

Adsız dedi ki...

marketlerde artık o kadar çeşitli yumurta var ki,ben de şaşırdım.. Organik, besi, tam organik,omegalı,e vitaminli vs. Tavukların ne olduğunu düşünen yok.. Belli markalarımız var, sadece onları alıyoruz.... Teşekkürler doktorum bilgi için..:))
egeden

Esen dedi ki...

Hüzün duydum. Kalabalık olmamız bir suç görünüyor. Hayvanlara etmediğimiz eziyet yok. Öldürene kadar bile...

Film izLe dedi ki...

yazık diyorum sadece. hüzünlendim

Adsız dedi ki...

Amerika'nın gıda endüstrisini anlatan Food, Inc. belgeselini seyretmiştim. Orada da tavuklar hep aynı yerde durmaktan artık isteseler de hareket edemiyorlardı, bir iki adım atıp yere düşüyorlardı. Ayrıca satılan tavuk etlerindeki yağ oranı bu yüzden git gide artıyormuş. Giderek artan nüfusu beslemenin başka yollarını bulmak lazım galiba.