Cumartesi, Haziran 11, 2016

Cüneyt Çakır

 
 Bugün ehliyetini yenilemek için gelen bir hasta göz muayenesi olurken:
"Daha yeni hakemlik için göz muayenesi olmuştum" dedi
"Ne hakemisiniz?" diye sordum
"Futbol yan hakemiyim" dedi
"Yan hakemlik uzmanlık alanı mı, orta hakem de olabiliyor musunuz?" diye sordum
"Eskiden 3. lig altında hem yan, hem orta hakem olunabiliyordu ama  sonra değiştirildi. Artık baştan seçtiğin alan ne ise onda ilerliyorsun, bir nevi uzmanlık oluyor tabi " dedi
"Peki hep aynı orta hakem ile mi çıkıyorsunuz maça?" diye sordum
"Hayır sadece Cüneyt Çakır'ın sabit hakem grubunda oluyor" dedi



"Diğer uluslararası hakemlerin yardımcıları sabit değil mi? " diye sordum
"Hayır şart değil. Hatta eskiden dünya kupasında yan hakemler farklı ülkelerden  bile olabiliyordu. İletişim problemleri yaşanınca  hakemlerin tümünün aynı ülkeden olması kuralı getirildi" dedi
"Maç ücretleri ne kadar?" diye sordum
"3. ligde 800, 2 ligde 1300 lira civarında, ayrıca mesafeye göre  uçak bileti veya benzin parası da alıyoruz. Tabi bunlar yan hakem ücretleri, orta hakemler yaklaşık iki katını alıyor. 
Uluslararası maçların ücretleri bambaşka tabi" dedi
"Cüneyt Çakır çok para kazanıyordur o zaman" dedim



"Yani O ve ekibi dünyalıklarını yapmışlardır diye düşünüyorum. Şöyle söyleyeyeim, Akhisar Belediye'de falan oynayan bir futbolcu kadar kazanıyordur. Bir kere Dünya kupasında görevlendirilirdiğin anda direk 110 bin euro hesabına yatıyor. 



Avrupa'da da kupaların grup maçlarında bundan 5 sene evvel maç başına 5000 euro alındığını biliyorum. Orda da hesaplama maçın seviyesi üzerinden yapılıyor, finalin ücreti çok daha fazladır" dedi


10 yorum:

delfi dedi ki...

uzun zamandır yoksunuz buraları bıraktınız sandım sizi tekrar görmek güzel :). hakemlik olayına ben de heves ettim bir ara futbol için değil ama yüzme hakemliği için. yüzme hakemliği için söyleyecek olursam eğer federasyon zaman zaman hakemlik kursu açıyor bu kursa katılanlar genelde hobi amaçlı katılıyorlar. hakemliği de para amaçlı drğil genelde sosyalleşmek amaçlı yapan insanlar var ben doktor hakemle de karşılaştım mesela :) amatör yarışlarda falan görevlendirme alabiliyoruz. herkes her görevlendirildiği yarışa gidemeyebiliyor genelde şehir dışına çıktığı için ancak senede bir kotayı doldurmazsa hakemlik lisansı iptal ediliyor diye biliyorum. amatör hakemliği için alınan ücret de cüzi bir miktar oluyormuş genelde

Yıldırım dedi ki...

Tekrardan hoş geldiniz.

Gurbuz dedi ki...

Kötü tezahuratın olduğu dönemlerde futbol hakemlerinin ne kadar kazadığını bilmeksizin, bu kadar küfür işitmeye değer mi bu iş derdim. İşini yapıyorken en iyi ihtimalle en az bir taraftar gurubundan gün yüzü görmemiş küfürler işitilirdi.

Stadda küfür yasaklanınca hakemlik bir nebze daha yapılabilir meslek olmuş ama yine de maçı idare etmek yerine oynamak cazip geliyor şimdilerde, ne bileyim ya yasaktan dolayı içlerinden sallıyorlarsa birşeyler :)

HasbelkadeR dedi ki...

Hocam özlettiniz, nerelerdesiniz?

denizinsarkisi.blogspot.com dedi ki...

Yeni yazılar bekliyoruz, sevgiler!

furkan dedi ki...

Googleda bir işle alakalı bilgi ararken karşıma çıktı blogunuz ve yazınızı okudum sonra bir sonraki yazıyı okudukça okuyasım geldi :) ne zaman yazılmış diye baktım ve okuduklarımın hepsi 2006 yılınındı.Anasayfaya geldim ve 2016 da yazılmış bir yazı yani hala güncelliğini koruyor diyebiliriz bir yerden sonra aman yeter bu kadar yazdığım artık yazmayacağım diyip bırakmamışımız bloğu ne kadar güzel anılar olmuş size tebrik ederim böyle çok güzel kalıcı anılar bilgiler yazmışsınız ne demişler söz uçar yazı kalır...

Sonavukat dedi ki...

Yazılarınız hepsini okudum. Böyle güzel bir blogu hazırladığınız ve paylaştığınız için teşekkür ederim.

Reiseland AG dedi ki...

Türkiye'de izlediğim en güzel bloglardan birisini yayınlıyorsunuz, size teşekkür etmek istedim:) Tek üzüldüğüm nokta son yıllarda yazılarınızın seyrekleşmesi; hastalardan öğrenme şevkinizin devamını umuyorum.

Bncbaranca dedi ki...

Hocam hiç yeni yazılar girmiyorsunuz eski bir okuycunuz olarak özledik sizi

asepam dedi ki...

merhaba, uzun zamandır yazmıyorsunuz. Diğer bloglarınız hiç ilgimi çekmemekte :D fakat hastalarınızdan öğrendiklerinizi merakla bekliyor, yeni yazıları rica ve talep ediyorum. saygılar...