Salı, Haziran 08, 2021

Güneydoğu Anadolu kırsalında Covid

 

 

 

Bu sabah Güneydoğu'daki köylerinden yeni gelmiş iki genç sağlık raporu için başvurdular.

Turizm tesisleri açılınca çalışmak için birinin cep telefonunu satıp bilet almışlar. İzmir'e gelince geceyi otogarda geçirmişler, SGK başvurusu için sabahtan beri hastaneleri dolaşıp sağlık rapor almaya çalışıyorlarmış. 

Çok para istemişler.

"Baştan aile sağlığı merkezine başvuracaktınız, sizin oralarda sağlık ocağı yok mu?" diye sordum

"Var ama kimse gitmez. Herkes doğal yollarla kaymak-balla, maydonoz sapıyla falan iyileşmeye çalışır" dediler

"Covid durumları nasıl sizin oralarda?" diye sordum

İkisi bir ağızdan,

"Çok fena hocam, millet birbirini kırıyor" dediler

"Nasıl kırıyor yani, anlamadım" dedim

"Sürekli sen bana Covid bulaştırdın diye kavga çıkıyor, birbirlerini dövüyorlar. Hatta geçenlerde 3 kişiyi Covid bulaştırdı diye vurdular, vuran kaçtı" dediler

"Nasıl anlıyorlar Covidi kimin bulaştırdığını?" diye sordum

"Mesela birisi evden 14 gün çıkmıyor. Bizim oraların Covidi başka oluyor. Burada mesela baş-sırt ağrısı falan oluyormuş, ordakilerin sakalları çok uzuyor, yüzü çöküyor, yüzünde pullanma oluyor, ordan anlıyorlar. Adam ondört gün sonra evden çıkınca 

"Gelme yanıma" diyor mesela, O da dinlemeyince kavga çıkıyor" dediler

"Test yaptırma yok mu?" diye sordum

"Yok herkes evde kendine tanı koyup kendi  tedavi oluyor" dediler


Fotoğraf, Güneydoğu Anadolu'ya en özgün bakışlardan birini getiren Camdan Kalp filmiden

8 yorum:

terspabuclar dedi ki...

:)

ruşyena dedi ki...

Yıllarca böylesi istisnai örneklerle tüm güneydoğu anadoluyu genellediniz. Doktor olmuşsunuz ama genelleme çukuruna düşmekten siz de kurtulamamışsınız. Bu yorumuma hiç kızmayın, siz nasıl böylesi bir ithamı rahatça yazma hakkınızı kendinizde görüyorsanız ben de yorum yapma hakkımı kullanıyorum. Bir faydası olmasa da, gerçeği dillendirerek. Ama dilerim bir faydası olur artık. Güneydoğu Anadolu dediğiniz salt sizin bu örneklemenizdeki kişilerden/hayatlardan ibaret değil!

Unknown dedi ki...

Bora bey burada bire bir yaşadıklarını anlatır. Bence biraz alınganlık etmişsiniz

ahmet dedi ki...

camdan kalp filmini izliyorum şuan

zeynop dedi ki...

Blog deyince aklıma gelen ilk blogsunuz.20li yaşlarımda üniversite zamanında tanımıştım ilk.
Sürekli takip etmiyorum ama halen bildiğim, en sevdiğim blog bu. Devam etmenize çok sevindim, ama "devam edin nolur" demiycem, keyfiniz bilir:) Yukarıdaki yorumu ve tavrı görünce ilkel güdüleri ile davranan zihniyetlerle dolu (ve gittikçe çoğalan hoyratlikla dolu) bi dunyada yazmak istememeyi çok iyi anlayabilirim zira. Neyse.. "İnsan vücuduna seyahat" isimli kitabı okuyordum, sizin yazdıklarınızin derlemesi de şahane olurdu diye düşündüm. Çok sevgiler.

skyclad observer dedi ki...

@ruşyena neye kızdınız cidden anlayamadım. Doktor herhangi bir yorum katmadan gençlerle arasında geçen diyaloğu yazmış. Herhangi bir yargıya da varmamış. İddia ettiğiniz gibi hiçbir genelleme ifadesi yer almıyor postta. Ayrıca "Güneydoğu Anadolu sadece benim bahsettiğim kişilerden/hayatlardan ibarettir" gibi bir iddası da yok. Kendi kendinize kafanızda kurup doktora kızmışsınız. Tepkiniz anlamsız ve yersiz olmuş.

Murathan Yetiştiren dedi ki...

Lüzumsuz alınganlık. Ben rizeliyim. Eşim muşlu. Alınacak ne var burada. O zaman karadenizliler ölsün. Ki zaten hoca tarafgirlik veya yargi yapmamis. Karadenizle ilgili yapılmayan espri, fıkra kalmadı. Ama yaramız yok. Gülüp geçiyoruz. Herkes kendini bilirse sorun olmaz

Adsız dedi ki...

gereksiz bir alınganlık olmuş. yazar sadece gençlerle aralarında geçen konuşmayı aktarmış. yalan söylüyorsun desensiz genelleme yapıyorsunuz lafından daha inandırıcı olurdu.