Çarşamba, Mart 16, 2022

Anaların derdi ne zaman bitecek?

 

 

3.Dünya Savaşı'nın konuşulduğu bugünlerde aklıma yıllar önce yazdığım bu yazı geldi.

Acaba çocuk şimdi kaç yaşındadır diye açıp baktım, 2006'da yazmışım, 18 olmuş.




 




























Bugün şişmanlık yakınmasıyla gelen bir hastanın karnesinde uzun süredir yazdırmadığı kalp ilaçlarını görünce kalp grafisini çektirdim. 
Kalp hastalığı oğulları askerdeyken üzüntüden başlamış. 
Büyük oğlu Somali’de bir sene görev yapmış. 
Saat farkı nedeniyle hep gece saat 1:05 te ararmış, o aradıktan sonra, ya da televizyonda asker programlarını gördükçe uykuları kaçar ne yapacağını bilemezmiş. 
Somali'deki birlikten sadece bir er, arkadaşının yerine mıntıka temizliği yaparken elektrik çarpması sonucu şehit olmuş. 
Oğlu verilen maaşları eve gönderirmiş. 
Gelirken oradan parmak arası terlik ve şapka getirmiş, ama getirdikleri çok çürük çıkmış hemen parçalanmış. Terliğin de altı zaten kayıyormuş. 

Küçük oğlu da Diyarbakır’da askerlik yaparken 36 şehit verilen olay olmuş. Teyze olayı duyunca, oğluna bir şey olduğunu duyup da bayılırsa kurtarsınlar diye televizyonun başından kalkıp kapıyı açmış . 
İlk sırada oğlunun ismini söylemişler, ama arkadan soyadı farklı gelmiş. İsmi geçen şehit de tesadüf aynı mahalledenmiş. 

İki oğlu da askerliklerini kazasız belasız tamamlayıp dönmüşler.

İlaçlarını yazdım ve 1200 kcal’lik diyet verdim. 
Tuz yememesi gerektiğini , ilaçlarını da ömür boyu kullanması gerektiğini anlattım. 


Fotoğraf geçen hafta şehit olan Piyade Asteğmen Furkan Işık'ın askere giderken yaptığı sayfasından) 



Ek: 

Öğleden sonra bir haftadır uykusuzluk ve saç dökülmesi yakınması ile genç bir hanım başvurdu. Son günlerde canını sıkan bir şey olup olmadığını sordum. Şehitlere üzüldüğünü söyledi. 
"Eşiniz askerliğini yapmadı mı?" diye sordum. 
Yapmış. 
"İki yaşında bir oğlum var, O’nun için endişeleniyorum. 















Acaba askere gidene kadar bu işler düzelir mi diye düşünüyorum, ama düzelmezmiş gibi geliyor. 
Çünkü ben çocukken de bu savaşlar vardı, anne oldum yine var" dedi.

3 yorum:

Gerçekte Kimdir dedi ki...

Dertler bitmez insanoğlu yaşadığı sürece

Adsız dedi ki...

Furkan Işık bizim sokakta oturuyordu, abimin yaşıtı ve arkadaşıydı. Şehit olduktan sonra ailesi başka yere taşındı. Yazı beni hüzünlendirdi.

öğretkadın dedi ki...

şu an dersteyim, çocuklara plastik su şişesinin ilk halini göstermek için açtım sayfanıza geldim
o yazıyı 2007 yılında mı ne yazmışsınız
acaba dedim şimdi nerededir kaç yaşındadır,2022'ye geldim
neden 2023'te hiç yazmadınız merak ettim