Salı, Eylül 11, 2007

hava harp okulu


Bugün yeni kazandığı havacılık okuluna kayıt yaptırmak için rapor almaya gelen bir öğrenciye okulundan memnun olup olmadığını sordum.
“Aslında hava harp okulunu istiyordum, ama uçuştan kaldım”
“Nasıl yani, hava harp okulu sınavında liselileri uçuruyorlar mı?” diye hayretle sordum. Uçuruyorlarmış.
Hem de benim ilk anda düşündüğüm gibi uçakla havada döndürüp midesinin bulanıp bulanmadığına bakmakla kalmıyor, bizzat manevra yaptırıyorlarmış. Sağlık kontrolünü, yazılı ve sözlü sınavları geçen adaylar son görüşmede bir Generalin karşısına çıkıyorlarmış. Bu sınavı da atlatanlar son aşama olan uçuş için 2-3 gün kurs alıp sonra bir komutan eşliğinde iki kişilik uçakla havalanıp havada uçağın komutasını alıyor, bir takım keskin manevralar yapıyorlarmış. Amaç bu manevraları başarılı bir şekilde gerçekleştirirken irtifa kaybetmemekmiş.
“Bu uygulama yeni mi?” diye sordum.
Hep varmış, hatta eskiden adaylar uçuşun tamamını kendi başlarına yapıyorlarmış, ama bazı kazalardan sonra iniş kalkışlar subaylar tarafından yapılmaya başlanmış. Askeri liseden Hava Harp Okuluna gelenler için girişte böyle bir sınav uygulanmıyormuş. Okul bitiminde uçuşa uygun bulunmayanlar yer subayı oluyormuş.
Sözlü sınavlarda neler sorulduğunu merak ettim.

"Bilgiye dayalı şeylerden ziyade genel duruşuna, üniformayı taşıyıp taşıyamayacağına, hayata bakış açısına önem veriliyor. Bilmen imkansız olan şeyleri sorup tepkilerine bakıyorlar, ayrıca grup halinde görüşme yapılıp liderlik özelliklerin değerlendiriliyor” dedi.
Özel pilotluk fakültelerini niye düşünmediğini sordum. “Oralara giriş çok zor, yine yetenek sınavı ile alınıyor, ama çok torpil işliyor. Ayrca pahalı bir eğitim olduğundan harçları da çok yüksek” dedi

Fotoğraflar Hava Kuvvetleri'nin sitelerinden


6 yorum:

sevgilikeNdim dedi ki...

Allah hepsine kolaylık versin tabi ama hava harp okulunda okuyanların işi ayrı bi zor. Pilot olmak çookk zor, en ufak bir sağlık problemi (ki problem denemez bile) affedilmiyor. Kılı kırk yararak eleniyorlar. Eğitimleri ise çok ağır, elenenlerden zaten çok az kişi kalıyor geriye pilot olabilecek.

Adsız dedi ki...

Maalesef çok abartıldığını düşünüyorum.Hava kuvvetlerini ayrı tutalım, çünkü yaptıkları iş farklı.Ama normal bi pilottan söz edersek, arkadaşlar gidin İstanbul Avrupa yakasına, herhangi bi havacılık okuluna, bastırın parayı 10 ay sonra pilotsunuz. Nedir yaptığı iş, belli. Asla küçümsemiyorum, ama belli işte. Tek korkuları sağlık.Kalp ritmi bile bozulsa, görevden men.
Haa burada olmadı, gönderin çocuğunuzu ABDye 1 sene sonra 60.000 euro karşılığında pilot olarak dönsün.
Hava Kuvvetlerinin ise çok farklı. Benim de yeğenimde girdi 15 gün önce sınavlara, kazandı. Sağlık kontrolü için yanıma geldi, Haydarpaşaya gittik 1 hafta boyunca. Resmen checkup yapıldı çocuğa. Hatta şakalaştık, bu iş olmasa bile hazır sağlık kontrolün yapıldı diye. Neyse, sağlık kontrolünden de geçti, şimdi yine bekliyor.4000 başvuru olmuş, 1000 çocuk alınacakmış. Yani diyeceğim, işi sıkı tutuyorlar.
Diğer pilotlar için söylediklerim yanlış anlaşılmasın, asla küçümsemek gibi bi derdim yok.Ama işlerin içinde olan biri olarak, toplum gözünde pilotluğun gereksiz büyütüldüğünü söylüyorum. Her meslek ne kadar kutsalsa, zorsa, o da o kadar yani.
egeden

Adsız dedi ki...

evet bence eğitim şart... mazallah korsan uçağı kaçırınca ilk onlar atlıyor ya!

Adsız dedi ki...

merhaba
bence o okulla gırmek ve o formayı tasımak bı sereftir.

Adsız dedi ki...

ben canana katılıyorum orayagirmek cok zor hayati testlerden gecersen işin tamam

Atakan dedi ki...

Arkadaşlar azmedip çalıştıktan sonra başaramayacağımız meslek yok evelallah...