Pazartesi, Mart 24, 2008

yumurta


Bugün emekli olduktan sonra pazarlarda yumurta satan bir öğretmen ilaç yazdırmaya geldi.
“Yumurtanın taze olup olmadığı nasıl anlaşılır?” diye sordum
“Renginden belli olur, Taze yumurta canlı durur. Bayatlayınca sarıysa matlaşır, beyazsa sanki grileşir gibi olur” dedi“Başka yolu yok mudur?” dedim
“Biz şöyle üç yumurtayı avcumuzda gevşek tutup çalkaladık mı anlarız, ama sizin anlamnız zor” dedi
“Ne oluyor çalkalayınca?" dedim.
“ ‘Tak tak’ ses çıkıyorsa tazedir, ses inceliyorsa içi boşalmıştır” dedi
“Yumurta ne kadar dayanıyor?” diye sordum.
“Kışın bir ay, yazın bir hafta dayanır” dedi.“Bu süre içinde satamadıklarınızı ne yapıyorsunuz?” dedim
Ona göre alıyoruz, satamazsan ya soğuk hava deposuna vereceksin, ya zarar edeceksin” dedi.
“Küçük yumurta mı makbuldür, büyüğü mü?” dedim.
“Aslında küçük daha besleyici, genç piliçlerin yumurtası küçük olur ama halk büyüğüne gidiyor” dedi“Çift sarılı nasıl oluyor, hormon falan mı veriyorlar?” diye sordum
“100 tavuktan birinde olur, o da üç ay sürer geçer, geçmezse hep çift sarılı yumurtlayan tavuk ölür zaten” dedi.

Yumurta heykellerini bir "Fwd. mail" den aldım

4 yorum:

Adsız dedi ki...

Merhaba İzmir de yaşayan bir öğretmenim.Blogunuzu çok beğenerek okuyorum.Fakat sayfada sürekli takılma oluyor.Diğer sitelerde veya bloglarda yok ancak sizin blogunzu açınca oluşuyor.Bunu nasıl önleyebiliriz? Sevgiler...Ebru

Arzu Çur dedi ki...

Emekli olduktan sonra pazarda yumurta satan bir öğretmen. Daha önceki yazılarınızdan birinde de kokoreççiliğin daha fazla kazandırdığını fark edip de istifa eden bir polis varı.

Kanıksanmış şeyler bunlar ama yine de söylemek gerek di mi? Var bu işte bir sakatlık, var.

ssbb dedi ki...

Takılmadan kastınız nedir tam anlayamadım Ebru Hanım.
Ben açınca takılma olmuyor.
Belki ilk girişte sayfanın yüklenmesi uzun sürebilir ancak birden fazla sefer girildiğinde cookieler sayesinde hemen açılıyor.

dide dedi ki...

o zaman çift sarılı yediğimiz yumurtaların tavukları ölüyor mu :(