Pazartesi, Ocak 19, 2009

yanıp sönen ışık




Bugün boynunda ağrı ile başvuran genç bir hasta
“Geçen hafta trafik kazası yaptık da, ondan sonra başladı” dedi.
“Geçmiş olsun, nasıl oldu?” diye sordum.
Cebine epey girip çıkmış olsa gerek ki, epey yıpranmış bir kroki çıkartıp kağıdın üzerinde olayın oluş şeklini anlattı.
Geceyarısından sonra bir kavşakta yan yoldan gelen bir araca çarpmış


“Polis bana haksızsızsın dedi, kolundan tutup götürdüm, yanıp sönen sarı ışığı gösterdim” dedi
“Ne farkediyor sarı yanıp sönüyorsa” diye sordum
“Sizin ehliyetiniz yok herhalde Doktor bey. Sarı yanıp sönüyorsa yavaşlarsın, ki ben yavaşlamıştım. Karşı tarafa kırmızı yanıp sönüyordu, onun kavşakta durması gerekiyordu." dedi


“Ehliyetim var ama 20 yıl önce alırken ışıklar gece yarısından sonra yanıp sönmüyordu. Bazen kırmızı, bazen sarı ışık yandığının farkındayım ama bir anlamı olabileceğini hiç düşünmemiştim” dedim

Boyun ağrısı için Tiyokolşikosid kap. 2x2 po. yazdım ve bu kadar önemli bir ayrıntıyı bana öğrettiği için teşekkür ettim.

Son fotoğraf Krabi şehir merkezi, Tayland

7 yorum:

SS dedi ki...

trafik ışıklarının olduğu fotoğraf fazlasıyla rahatsız edici, dolayısıyla dikkat çekici.

kumhavuzu dedi ki...

valla..14yıldır sadece 1 yıl araba kullanmadım..
bunun 11 yılı Almanyada idi..
ben orada yanıp sönen kırmızı ışık görmedim..belki ben görmedim:)
sarı yanıp söner bazı yerlerde bi saatten sonra tamam ama
oda dikkat etmen gerek der..geçiş önceliği olana yol ver der..
burada ne yazıkki herkesin geçiş önceliği var
Kuralsızlık içinde bir kural düzeni

Adsız dedi ki...

Ben trafiğin çok düzgün, kuralların uygulandığı ABD'de bile yanıp sönen sarı ışık görünce neredeyse duracak kadar yavaşlıyorum, sırf bu beyefendinin başına gelen benim başıma da gelir korkumdan. Çok önemli bir kural olmasına rağmen herkes bilmiyor/hatırlamıyor sanırım.

Kriptograf dedi ki...

yeşilden sonra yanan sarının durmaya hazır ol kırmızıdan sonra yanan sarınınsa geçmeye hazır ol anlamına geldiğini söylediğim için ortaokulda trafik dersinden muaf tutulmuştum sanırım :)

kırmızı yanıp sönüyorsa dur kak yaparak geç gibi bir şey anlar sonra nasıl olcak ki der ve o çocuk aklımla kafam rölantisi düşük olduğu için tartartartar diye ses çıkartan cama çarparak bu kavram kargaşasına cevap arardım...

Sinan Toydaş dedi ki...

Doktor arkadaşım...
Yanıp sönen ışıklar konusundaki zaafiyetini öğrenince bir kavşakta karşılaşmadığımıza sevindim... :)))

Sevgiler.

Adsız dedi ki...

ben de o gün yeni araba sürmeye başlayan arkadaşımla yola çıktım, gece yarısı. baktım ışıklar yanıp sönüyor(arabayı o sürüyor) yeri gelmişken öğretim dedim, (ışığa yaklaşıyoruz) melda-cım eğer kırmızı yanıp sönüyorsa duracaksın canım,-tamam dedi,( kavşağa iyice yaklaştık) duracaksın bakacaksın öyle geçeceksin canım(biz kavşağı dönmeye başladık ve sağdan bir araba son sürat hızla kornaya asılarak geliyor. adam bizi biçecekti, küfrede ede yanımızdan geçti :))) bizim kız -sadece öğretiyorsun sandım, başka zaman duracaktım dedi... (zınk kaldım)

Adsız dedi ki...

minnacık ayrıntılar bile bizleri oldukça etkilerken, birebir yaşadığınız an ları, karşılaştıklarınızı bu şekilde aktarmanız oldukça mutluluk verici. bu mutluluk bu sayfayı takip eden herkes için geçerli bence...

tesadüfen karşılaştım bu blogla (google resim arama motorunda yağlı boya resim ararken:) ve iyi ki böyle bir tesadüf olmuş..

ellerinize, beyninize.., kısacası emeğinize sağlık!