Salı, Temmuz 07, 2009

stadyumda hapislik





Bugün müzmin bronşit ilaçlarını yazdırmaya gelen 50 yaşlarındaki bir hasta
"Biliyor musunuz Doktor Bey ben bu hastalığı Alsancak Stadyumunda kaptım" dedi
"Kötü havada maça mı gittiniz?"diye sordum





"Hayır 3 hafta stadyumda hapsedildim. 1980 öncesi Tariş olayları sırasında ben de fabrikada üniversite öğrencilerini temsilen gözlemci olarak bulunuyordum. Jandarma olayları bastırdıktan sonra herkesi topladı, Alsancak stadyumuna doldurdu, çevresini de kordon altına aldı" dedi




"Kaç kişiydiniz ki?" diye sordum
"İlk başta 1100 kişiydik, peyderpey azaldı, 3 hafta sonunda ben çıkarken 300 kişi kadar kalmıştı" dedi
"Ne yaptınız stadyumda? Nasıl vakit geçirdiniz?" dedim
"Kıllı battaniyeler verdiler, kimisi sahada, kimisi koridorlarda yattık. Maltepe, çay yaptık, ne yapacağız" dedi




"Çay paralı mıydı?" diye sordum
"Evet kantinde paralıydı" dedi



"Maç yaptınız mı?" diye sordum
Şaşırdı; "Tam hatırlayamıyorum, ama yaptık galiba" dedi







Fotograflar 1983-84 yıllarında Türkiye'ye gelen Anton Hazewinkel'e ait

5 yorum:

Adsız dedi ki...

bronsit deyince yazmadan edemedim.
nasil bir hastalik bu boyle!
ben hayatimda bronsit olmadim, ilk defa bir ay once oldum. 7 gun penisilin verdi doktor ona ragmen gecmedi...(internette baktim aslinda sirf hastalar beklentide diye veriyorlarmis...aslinda antibiotik penisilin ise yaramazmismis.zaten bin tane de nedeni/mikrobu varmis)
e bende de yaramadi sanirim. periodik araliklarla bogazim sisiyor, bir aydir oksuruyorum ve sesim kisik.
iyi ki yaz tatili icin Turkiye'ye geliyorum.
kesinlikle Turk doktorlara daha cok guveniyorum.
beni iyilestirirler.
usutmeden bronsit olup hastaligi bir turlu atlatamamak beni urkutuyor. sonunda sizin hastaniz gibi kronik olmak, yasliligimda nefes darligi cekmek istemiyorum.okudugum gezi bloglarindaki yerlere gitcem daha :), saglikli bi yasli olmam lazim!

uzgun ve kaygili b.commonsense

Adsız dedi ki...

3 yıldır sağlık ocağında çalışıyorum.değil herhangi bir konuda ,ayaküstü de olsa, muhabbet etmek,en basit anamnezi almak bile ,kendimden makas alma,timsah yürüyüşü yapma vs isteği uyandırıyor ben de .dolayısıyla bir sorum var,nerede çalışıyorsunuz???

T.I dedi ki...

Merhaba,
Bunları bu postunuzun altına yazmak biraz saçma biliyorum ama ulaşma şansı sanırım yok başka türlü. Biraz da sizden, cidden okumaktan büyük keyif aldığım blogunuzdan ilham alarak bir blog tutmaya başladım. Ben de ilişkilerimden öğrendiklerimi özetlediğim bir blogum var. Boş bir zamanınızda vakit ayırıp da göz atarsanız çok sevinirim.
T.İ

MAYRI dedi ki...

tatildeyiz galiba dr bey
öyle ise
umarım iyi geçiyordur
<:)

taluyka dedi ki...

ben de blogunuzu çok beğendim takipteyim;)