Cuma, Şubat 24, 2006

kayak


Geçen hafta sonu bir hastamın oğlundan ilk defa kayak yapmayı ve kayağın bana göre bir şey olmadığını öğrendim. Kayak yapmak için önce kayak takımı kiralamak gerekiyor. Bingöl Yolçatı kayak merkezinde köşedeki bakkaldan günlük 30-40 yarım günlük 15-20 YTL karşılığı kiralamak mümkün. Bir kayak takımının fiyatı 800-900 YTL imiş.


Son derece sert ve insanın dizlerini bükmek zorunda bırakan plastik kayak botlarını giydikten sonra kayakları ayağına takıyorsun. Yokuş çıkarken yan yan çıkmak ve kayakların ucunu hafifçe yukarı vermek gerekiyor, aksi taktirde kayıp gidiyorsun. Kayarken de kayakların önlerini hafifçe birbirine yaklaştırıp yavaş gitmek ya da iyice yaklaştırıp durmak mümkün. Dizler fazla kırılmayacak , korkulmayacak. Sağa dönmek için sol kayağı hafifçe dışarı çevirmek gerekiyor. Yukarı teleski ile çıkılıyor (ücretsiz, ancak sadece hafta sonları ve sömestre tatilinde çalışıyormuş).Ters T şeklinde makaralı bir sapı yakalıyorsun, arkanı dayamak da mümkün ,ama üzerine oturmamak gerekiyor. Dik durup karşıya bakarak, kayaklar paralel kayarak tırmanılmalı, aksi takdirde düşülüyor ve tehlikeli oluyor.

2 yorum:

sevilay kayaoglu dedi ki...

kayak yapmak aksine hocadan ders alındığı takdirde, öğrenmesi en hızlı, en zevkli ve tehlikesiz bir spordur.
3 yada 4 ders alındığında öğrenilip kaymaya başlanılır. İyi bir hoca olmadan, tek başına öğrenmeye kalkışmak imkansızdır. teleskiyi falan kullanamazsınız.

sevilay kayaoglu dedi ki...

öğrenmeye başlarken sakatlanma riski var mı diye iyice bi sormuştum, teleskiden düşersem ne olur falan diye..
kayak hocam, boşu boşuna korkulucak bişiy olmadığını söyledi.

hatta teleskiyi tek başıma çıkarken çok defa düştüm... bacaklarımı açıp dengemi sağlamam gerekiyodu, bunu yapmayı unutmuşum. beceremediğimden çıkamıyorum sandım ama hoca pozisyonu hatırlatınca bi daha da düşmedim.

Herkes kayabilir :)))