Perşembe, Temmuz 31, 2008

ayakkabı imalatı

UUGS

Bugün sıkıntı hissi, cinsel istekte azalma ve uykusuzluk yakınmasıyla başvuran bir ayakkabı imalatçısına canını sıkan bir şey olup olmadığını sordum.
“İşler çok durgun doktor bey, ithalat bizim sektörü çok kötü vurdu” dedi
“Nereden ithalat?” diye sordum
“Çin!” dedi ve ekledi “O kadar ucuz ve bol çeşit geliyor ki, ayakta durmak imkansız hale geldi. Bir de modayı takip etmen gerekiyor. Yakında ayakkabı üretimi tamamen bitebilir. Çanta bitti zaten. Türkiye’de çanta imalatı kalmadı, belki tek tük, İstanbul’daki DESA gibi büyük firmalar üretiyordur. Adam 2-3 dolara çanta getiriyor, 10 dolara satıyor. İthalatçılar o kadar çok para kazanıyorlar ki 200-250 bin lira harcayıp dükkanı tefriş ediyorlar. İzmir’de 2000 ayakkabı imalatçısı var, şu anda en fazla 150 si imalat yapıyor”
“Diğerleri ne yapıyor?” dedim
“Boş oturuyor, dükkanı açıp kapatıyor, elindeki malları satmaya çalışıyor. Okullar açılırken biraz hareket olur ama şimdi tam ölü sezon.
Ne yapacağımı bilemiyorum, bunca yıl emek verdim, yatırım yaptım. Bekar olsam hiç sorun değil, ama bakmam gereken çocuklarım var, okul masrafları var, kendimi çok çıkmazda hissediyorum”
dedi.Depresyon bulguları olduğundan Trozadone 100 mg tb 1x1 yazdım ve kafasına çok taktığı cinsel isteksizlik sorunu konusunda kendisini rahatlatmak için şu fıkrayı anlattım:
Evin hanımı, temizliğe gelen kapıcının karısının her gün kocasının cinsel isteğinin fazlalığından yakınmasını fabrikatör eşine anlatıp ‘Sen niye onun gibi istekli değilsin’ diye adamın başının etini yiyormuş.
Canına tak eden fabrikatör bir gün kapıcıyı çağırıp, ek iş olarak kapının önÜnde meyve sebze satmasını önermiş ve eline sermaye vermiş.

Bir süre sonra kapıcının karısının yakınmaları şekil değiştirmiş ve o da kocasının ilgisizliğinden yakınmaya başlamış.

1 yorum:

Adsız dedi ki...

yerinizde olsam erkek hastalara trazodone vermemeye çalışırım. priapizm riskini göze almaya değmez.

p.s. psikolojik sıkıntıları olan hastalarınızı psikiyatriste yönlendirmeyi deneyebilirsiniz, cinsel isteksizlik bir hastanın 'kafasına taktığı bir şeyden' çok daha sıkıntı verici olabilir onun için.