Salı, Temmuz 15, 2008

eskiden dalyan


Bugün emekli bir öğretmen ilaç yazdırmaya geldi.
Hangi okuldan mezun olduğunu sordum.
“Sivas’ta başladık, Ankara’da bitirdik” dedi.
'80 öncesi olaylar yüzünden Sivas’ta eğitim imkanı kalmaynca öğrencileri Ankara’ya aktarmışlar.
"Kız öğrenciler de çatışmalara katılıyorlar mıydı o zaman?” diye sordum
“Katılmaz olurlar mı. Hep pantolon giyetrdik çatışmada kaçması kolay olsun diye, silahlar çamaşırın içinde saklanırdı. Ben koca kanepeyi tek başına kaldırıp yurdun camından aşağı atan kız gördüm” dedi
“Göreve nerede başladınız?”diye sordum
1970 lerin sonunda Ortaca Dalyan’da başlamış.
"Nasıldı Dalyan o zaman, turist var mıydı?”dedim
"Kırk yılda bir tek tük turist gelirdi, halk da turisti hiç sevmezdi. Şortla gezene karışırlardı, fotoğraf çekmelerini bile istemezlerdi.
‘Niye memleketimizin fotoğrafını çekiyor bunlar’ diye düşünürlerdi. Normal ev pek yoktu, sazdan, kamıştan, çatısı da kova otundan kulübelerde yaşarlardı. Kasap, Ortaca’da bile yoktu”
dedi
"Kova otu nedir?” dedim
"İşte sazlıklarda yetişen ot, sivri sivri olur, onu çatıya yığdın mı içeriye bir damla su düşmez, hepsi üzerinden kayar gider” dedi

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Şu çamur banyosunı görünce gittiğim zaman geldi aklıma. İğrenç bir çürük yumurta kokusu. Kükürtmüş böyle diyorlar. Ve turistler bunun içine giriyolardı nasıl dayanıyorlar anlamıyorum. Neymiş Dustin Hoffman'da gelmiş. Görevli kız böyle dedi. "Çokta tın" dedim bende. Ne var bu pis çamurda böyle ... :)