Perşembe, Ağustos 14, 2008

21.tercih



Bugün KPSS sınavına çalışırken duyduğu stres için tedavi ettiğim bir hastam kontrole geldi. Sınavının nasıl geçtiğini sordum
“İyi geçti 15 000 tarih öğretmeni arasında 200. oldum, herhalde bu sefer tayinim yapılır” dedi
Daha önce yine tarih öğretmeni olan bir hastam 10 kişilik tarih öğretmeni kadrosu açıldığından sınava girmeye bile gerek görmediğini söylediğinden, “Kaç kişi alacaklar bu sefer?” diye sordum,
Puan sırasına göre 74 kişi alacaklarmış.
”200. iseniz nasıl sıra gelecek?” dedim
“Herkes her yere gitmek istemiyor, askerde olanlar oluyor. Ben hep Güneydoğu’da ücra yerleri tercih ettim, ayrıca 21. tercihi de yaptım” dedi“21. tercih de nedir” dedim.
“Normalde 20 tercih yapılıyor, 21. kutucuğu işaretlerseniz bu tercihler gerçekleşmezse devlet beni nereye gönderirse göndersin gideceğim diyorsunuz. Ayrıca düz memuriyet şıkkını da işaretledim.” dedi
“O nedir?” diye sordum
“Bu da KPSS puanına göre öğretmen olarak yerleştirilemezsem düz memur olarak nerede açık varsa; diyelim Hakkari’deki postaneye posta memuru olarak atanıyorsunuz. Artık evde oturmaktan sıkıldım, ne iş olursa olsun çalışmak istiyorum!” dedi.

Fotoğraflar KPSS yi protesto eden öğretmen adaylarının eyleminden.

1 yorum:

Kriptograf dedi ki...

2. fotoğraf pekte öğretmen adaylarından gibi durmuyor :)