Çarşamba, Ağustos 27, 2008

salça



Bugün göğüslerinin altında pişik yakınması ile başvuran bir hasta
"Manisa’ya salça yapmaya gittim de, çok sıcaktı, orda oldu" dedi
"Nasıl yapıyorsunuz salçayı?” dedim
Eskiden doğrayıp tuzlayarak bidonlara dolduruyorduk. Üç gün gidegele karıştırıp, sarı suyu fazlaysa döküp, sonra kevgirden- ilistir deriz biz, geçirip, beyazlamasın diye bolca tuzlayıp leğenlerde terasa koyuyorsun. Güneşte koyulaşınca bidonlara dolduruyorsun.Şimdi yeni fabrika açılmış, artık elde sıkılmıyor. Çok güzel temiz, havuzlarda yıkıyorlar, hep eldivenli işçiler. Makine salçayı bir yana ayırıyor, kabuğunu çekirdeğini ayrı, ama çok sulu veriyorlar. Onların yaptığını bez torbalara koyup muhallebi kıvamına gelene kadar süzdürdük, sonra güneşe koyduk ” dedi"Hiç kaynatmıyor musunuz?” iye sordum.
Ben Kayseriliyim, bizim orda kaynatılır, ama Manisa’da güneş çok, hiç kaynatmıyorlar” dedi
"Kayseri’de güneş yok mu ki?” dedim
“Oranın domatesi daha geç olgunlaşıyor, o zaman da günler kısalıyor, güneşin kuvveti gidiyor.” dediPişikleri için Travazol krem use ext 2x1 yazdım.

Salça yapanlar Sertavul'dan

3 yorum:

HADİYE dedi ki...

Hımm
Hastanızın hikayesi çok hoş.Resimlerde beni çocukluğuma götürdü.Ocakta yanan ateşin kokusunu aldım sanki.Bu tür işler bitince kalan köze mısır,patlıcan patates gömersin.çok lezzetli olur ağır ateşte pişmişi.:)
Ha söylemeden edemeyeceğim. Çoktırmadan pişiklere iyi gelen krem adıda almış olduk.Malum yaz ve pişik sorunları fazla.Acaba reçetesiz verirmi eczane?

YAVRU KUŞUN ANNESİ ANNEKUŞ(*YASEMİN*) dedi ki...

Salça fbrikasında çalışmıtım bir dönem.
Orda da kaynatılıyordu.
Annem de kaynatırdı. Tıpkı onların doğradığı gibi doğrayıp bekletir suyunu bezden süzer sonra fırınlardı.

Ben hiç yapmadım ama düşünüyorum denemeyi.

Adsız dedi ki...

gel evet neyiniz var
işte şöylede böylede doktor..hmm tamam şunları yazıyorum şunu kullan bunu kullan iyi günler..
gibi bir doktor hasta diyaloğu olsa idi bu kadar çok şeyi paylaşmak mümkün olmaz idi..
ne hoş ama sizde öyle değil.. :)
tabi ne yapsın kayserili dre okadar ggüneş sıcağı ne arar :)
beyazgelinciik