Cuma, Haziran 09, 2006


Bugün dizlerindeki ağrılar için gelen 71 yaşında bir amcaya baktım. Eskisine göre kilo almış gördüğümden rakı içip içmediğini sordum. İçiyorum dedi. O zaman göbek ondan oldu dedim. 'Evet rakı göbeği erimez derler ama ben çok az içiyorum, günde iki kadeh , o da yanında erikle, kayısıyla, bir köfteyle' dedi. Aslında içse daha çok içermiş de bütçesi müsade etmediğinden saat gece 10 da içmeye başlıyor, iki kadehten sonra üç Kulhüvallah, bir Elham okuyup yatıyormuş. 'Amca bari içmeden okusan' dedim. 'Dilin dolaşmadıktan sonra farketmez' dedi ve gür sesle tane tane Elham duasını okumaya başladı. Kafasına gelmesinden korktuğu hayatındaki sıkıntılı günlere ait düşünceler rakıyı içince, bir de duayı okuyunca gidiyor, çok rahat uyuyormuş. 50 yıldır rakı içermiş. Eskiden müskirat bayii (tekel bayii) işletiyormuş, tektekçilik de yaparmış.

O zamanlar İyi Rakı diye bir marka varmış, 245 kuruşmuş. Yeni Rakı'da 310 kuruşmuş. Bayiler Yeni Rakı şişelerine onu doldurup sahtecilik yaparlarmış. Bu yapmadığından müdavimler bunun dükkanında içerken, 'Oh senin rakılar ne tatlı!' derlermiş, o zamanlar askeden yeni gelmiş, ağzına rakı koymamış olduğundan koklar anlamazmış nasıl tatlı diye. 'Şimdi 'dedi,'gerçekten çok tatlı geliyor.'

'En güzeli Yeni Rakı, bazıları etiketinde yayılmış içenlere bakıp Kulüp içerler ama Yeni Rakıyı hiçbirşeye değişmem. Bir şişe viski koysan ben Yeni Rakıyı alırım.' Elli yıldır içtiği rakılar bünyesine hiç dokunmamış da bütçesini çok sarsmış. 'İzmir'de kaç meyhane var dersen hepsini bilirim, Basmane'de perili konağın olduğu yerde önünde faytonlar beklediği için o zaman Sidikli Ali denen meyhanede başladım, hepsinde içtim ' dedi.

Kalorili yiyeceklerden kaçınmasını , karpuz , yağsız peynir yemesini ,göbeği küçüldükçe dizlerine binen yükün ve ağrısının azalacağını söyledim. Midesi hassas olduğu için Endol supp.1x1 ve Doline gel yazdım. 'Senin muhabbetin çok güzel, kahveye uğra da devam edelim' diyerek çıktı.

Hiç yorum yok: