Cuma, Haziran 30, 2006


Dün dip taramasında çalışan bir liman işçisi gözde yanma ve kaşıntı yakınması ile başvurdu.
20 yıldır bu işi yapıyormuş, işe başladı başlayalı İzmir Limanı'nın girişine derin bir geçit yapılacakmış, ama yapılmamış. Bu nedenle ağır tonajlı gemileri Yunan limanlarına kaçırıyormuşuz. Bazı gemilerin su kesimi (suda kalan kısımları) 15 metreyi buluyormuş. Bizim İzmir Limanı ise 10- 11 metreymiş. Dip taramak için çok güzel gemilerimiz varmış ama nedense yapmıyormuşuz. Eskiden iki ağızlı kepçelerle dip taranırken şimdi dozerlerin çok büyükleri gibi makineler kullanılıyormuş. Görev sahalarını genişlettiklerinden İskenderun’a kadar geçici görevle çalışmaya gönderiyorlar fakat yoluk vermiyorlarmış. İskenderun Limanı'nın dibi çok sertmiş kepçeleri kırarmış, ama İzmir Limanı cıvıkmış, dibini taraması kolaymış. İnciraltı’ndan limana kadar 250-300 metre genişliğinde 15 metre derinliğinde bir giriş yolu yapılması gerekiyormuş. Son planlara göre 7 yılda bitecekmiş.
Gözü için İndobiotik damla 3x1 , Tobrased oft. pom. 2x1 verdim ve gözünü ovuşturmamasını söyledim.

2 yorum:

f.f. dedi ki...

su kesmesi değil de su kesimi olacak sanırım. Sevgiler..

Adsız dedi ki...

izmir limanında draft ( derinlik ) sorunu aşikar.ancak dip taramasının da sakıncaları özellikle çevre yönünden çok fazla.izmir limanında dip cıvık çünkü tamamıyla balçık ve atık.bunlar çıkartıldığında atılacakları yerde yeni bir çevre felaketine neden olacaklar ve bu dip taramasının da maliyeti çok fazla. bu arada sadece dip taraması da yeterli olmuyor.liman sahası şehrin tamamen içinde kalmış ve yolları da çok yoğun.