Cuma, Haziran 16, 2006



Bugün öksürük yakınması ile başvuran 73 yaşında emekli bir oto tamircisini muayene ettim. Yıllarca oto tamirinin her alanında motor tamirinden ,kaportacılığa kadar çalışmış. En beğendiği arabayı sordum. 1946 Dodge - Desoto’lar her bakımdan çok sağlammış. Arabalar çalışmadığında tampon tampona ittirirlermiş. Zaten ilk marş da o yıl eklenmiş. Daha önce kontağı açıp bobinlere elektriği verdikten sonra önden kolla çevrilerek çalıştırlırmış. İlk olarak Ford Mercury kontağı açtıktan sonra gaz pedalına tam basınca otomatik çalışan araba yapmış. Aynı yıllarda Dodge da gaz pedalının üzerine marş düğmesi koumuş.
Ayağın burnuya düğmeye basarken topukla da gaza basmak zor oluyormuş. Şimdi hangi arabayı beğendiğini sordum. ‘Parçası en ucuz olan en iyisi çünkü artık tamir kalmadı, serviste her şey otomatik, parçayı değiştiriyorlar ‘dedi. Kendisi Doğan kullanıyormuş ,fazla sürat yapmadığından fazla da yakmıyormuş.
Çocuklarından bahsederken babasının 5 yaşındayken vefat ettiğini, babasız büyüdüğü için çocuklarının her istediklerini yaptığını söyledi. Babası Halkapınar iplik fabrikasında işçi imiş. Daha önce öğrendiğim Yamanlar kampını sordum. Amca bir anda heyecanlandı, sanki o günlere çocukluğuna döndü, gözleri doldu. ‘Evet' dedi ',vardı. Babam da oraya gitmiş kalmıştı. Dönerken bize kapaklı sepet içinde tereyağı, kocaman yeşil zeytinler, ve küçük salatalıklar getirmişti. Ben tereyağına parmağımı bir daldırıp yaladım, o kadar kokuyordu ki bir daha hayatta ağzıma sürmedim ‘ dedi. Muayenesi olağan olduğundan , başka ilaçlar da kullandığından öksürüğü için düşük dozda Toclase sirop 3x1 yazdım.

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Kendime gercekten cok kiziyorum cunku paylastiginiz anilarin hepsini, siteyi kesfeder kesfetmez bir cirpida okuyuverdim. Keske her gun bir tanesini okusaydim da daha cok tadina varsaydim diyorum. Simdi ise her gun heyecanla sitenize girip yeni birseyler eklenip eklenmedigine bakiyorum.
Harika bir site. Tebrikler...