Perşembe, Nisan 19, 2007

olmayacak yerler


Bugünlerde okul öğrencileri arasında suçiçeği ve kabakulak salgını var. Dün de suçiçeği geçiren 9 yaşında bir oğlan annesiyle beraber geldi. Annesi ‘Galiba oğlum suçiçeği çıkarıyor, her yeri kabardı, olmayacak yerinde bile çıktı’ dedi.
'Gel bakalım delikanlı nerelerinde çıktı görelim bakalım’ diye yanıma çağırdım.
Çocuk da ağlamaklı, ‘Sırtımda çıktı, kollarımda çıktı, olmıycak yerimde bile çıktı’ dedi.
Kaşımamasını söyledikten sonra reçete yazarken annesi ‘Bunun yumurtlama süresi ne kadardır, kardeşine geçmiş midir?’ diye sordu.
Önce anlamadım, sonra uyandım ‘Kuluçka süresini soruyorsan 10-15 gündür, ama kardeşi de geçirsin bağışıklık kazanır’ diye yanıtladım.




5 yorum:

Adsız dedi ki...

Bizim Ege suçiçeği geçireli 8 sene olmuş..Ama hatırlayamıyorum en olmayacak yerinde çıkmış mıydı:)
Yumurtlama süresine de çok güldük bu arada.....
egeden

Adsız dedi ki...

Oğlum dört yaşındayken geçirmişti suçiçeğini. Oldukça ağır geçen bu süreçde hastanız çocuğun gibi olmadık yerlerinde çıkmıştı kabarcıklar. Adı suçiçeği olunca gittiğimiz doktora ".... çiçek açtı" demişti de epey güldürmüştü:) Ama o kadar çoktu ki,-saymıştım ve 20 tane kadardı- iyileşene kadar çok sıkıntı çektik.

Sizin yazdıklarınızı okuyunca aklıma geldi bu hatıralar....

Swayline dedi ki...

Bu tip mecburi hastalıkları duyunca ben "geçmiş olsun" demek yerine "hayırlı olsun" derim. Şu sıralar su çiçeği ve benzeri hastalık geçiren bütün çocuklara "Hayırlı olsuun!"

EKMEKÇİKIZ dedi ki...

Doktor Bey,
Son günlerde sayfanız zor ve yavaş açılmaya başladı.
Bilemiyorum, bu sorun benim bilgisayarımdan mı kaynaklanıyor, yoksa bu konuda başka şikayetler(!) aldınız mı?

Adsız dedi ki...

Olmayacak yerimde ha! :)))
Böyle güler misin ağlar mısın durumlarla ben de çok sık karşılaşıyorum ama bunları bloga taşımak konusunda açıkçası tedirginim. Hastanın kimliği açıklanmadan pekala ilginç diyaloglar paylaşılabilir aslında..
Ben de hekimim ama blogu daha çok işle ilgili detayları kafamdan uzaklaştırmak için kullanıyorum ama ilginç hasta tiplemelerini buraya yazmamak için bazen kendimi zor tutuyorum..
İyi haftasonları..