Çarşamba, Mayıs 16, 2007

adsız alkolikler derneği


Bugün karaciğer yağlanması nedeniyle yaptırdığı tahlillerini göstermeye gelen emekli bir banka müdürüyle sohbet ettik. Karaciğer yağlanması yıllar boyu tükettiği alkol yüzünden oluşmuş. Çalışırken sadece akşamları içermiş. Emekli olduktan sonra gitgide içkiye başlama saatini erkene çekmeye başlamış, en sonunda iş sabah kalkar kalkmaz içmeye varmış.

Doktoru alkolü bırakman gerekir dediğinde üç yıl mücadele etmiş. Bir ay içmiyor, sonra nasıl olsa bıraktım deyip bir yudum alınca yine içmeye başlıyormuş. En sonunda alkolik olduğunu kabul etmiş, ve Adsız Alkolikler Derneğine başvurmuş.
Derneğin nasıl çalıştığını sordum:
Bu dernek ilk kez Amerika’da 1935’te bir doktor ve bir borsacı tarafından kurulmuş. Dünya çapında 2 milyondan fazla, İzmir’de Alsancak ve Karşıyaka’da iki şubesi varmış .

Buraya gelenlere hiç bir şey sorulmaz, kayıt yapılmazmış. Derneğin kurucuları mecburen kayıt altına girmişler ama o kayıtlar da saklanırmış, ‘Adsız’ kelimesi bundan kaynaklanıyormuş. İstenirse sahte isimle de kendini tanıtabilirmişsin. Kimse, 'Kimsin, ne iş yaparsın?' diye sormazmış, isteyen istediği kadar anlatırmış. Tek şart yardıma ihtiyacı olduğunu kabul edip yardım istemekmiş. Yardım isteyenler 12 basamaklı bir süreçten geçerlermiş. İlk basamak alkolün bedenimize zarar veren bir madde olduğunu ve kendinin bu maddeye zaafı olan bir alkolik olduğunu kabul etmekmiş. Zaten kendini tanıtırken hep ‘Ben M., alkoliğim’ dermişsin. Bunu bağımlı oldukları hiç akıllarından çıkmasın diye yaparlarmış.

Filmlerde gördüğümüz gibi özür dileme aşaması da olup olmadığını sordum. Varmış.
4. basmakta envanter çıkarılırmış.Alkol yüzünden kazanılan ve kaybedilenler, üzülen insanlar, belirlenirmiş. 9. basamakta ise alkol nedeniyle üzülen insanlardan özür dilenirmiş.
‘Peki 12. basamakta ne var?’diye sordum.
Derneğin ihtiyacı olanlara tanıtımının yapılması varmış.

‘Biz alkole karşı değiliz, efendi gibi içenlere itirazımız yok, biz bağımlılara destek olmak için varız’ dedi.
Dinle bir ilgilerinin olup olmadığını sordum. Bir yaratan, üst güç kavramı varmış ancak din ve politikayla hiç ilgileri yokmuş. Herhangi bir dine bağlı olmak gerekmiyormuş. 'Ben mesela, hala agnostiğim' dedi.

Dernek tamamen bağışlarla dönüyormuş. Her gün değişik toplantılar oluyor, önceden belirli gündem konuları (sevgi, paylaşım gibi) üzerinde sohbet ediliyormuş. Toplantı çıkışında koyulan çanağa isteyen gönlünden kopan 50 kuruş 1 lirayı atıyormuş. Bu şekilde 500 lira tutan kira ve elektrik-su gibi masraflarını ödedikleri gibi içtikleri çay ve bitki çaylarına da para kalıyormuş. Sigaraya nasıl baktıklarını sordum. Karışmıyorlarmış, dernekte içilebiliyormuş.
Derneğe emekli subaylar doktorlar, meşhur artistler de geliyor, böyle insanların gelmesi diğerlerinin şevkini arttırıyormuş.
İçkiyi arayıp aramadığını sordum.
Hiç aramıyormuş, ama uzak da duruyormuş. Zaten içkili ortamlara girmeleri tavsiye edilmiyormuş. Alkol insanın beynini esir aldığından yakınlaşırsan beynin bir bahane uydurarak içmeye neden olabilirmiş.

Resimler Belçika'da gördüğüm yüksek alkollü bir bira markası: Delirium Tremens (Aynı zamanda alkol yoksunluğunda görsel ve taktil halüsinasyonlarla giden bir hastalığın da adı)



13 yorum:

Deniz dedi ki...

Aaa Delirium Tremens! Favori biram! Bunun bir de Delirium Nocturnum olani var, daha koyu renk bir bira, onu da oneririm.

Ay bi alkolizm yazisinin altina hiic yakismayacak bir yorum oldu ama kusuruma bakmayin artik. Allah kurtarsin onlari da, ne kotu hastalik.

Adsız dedi ki...

Evet, aynen Amerika'daki gibi. Birkac tanidigim gittigi icin biliyorum. Tabii dernekte sigara icilmesine asla izin verilmiyor. Herhalde Turkiye'ye bir de Adsiz Sigarakolikler Dernegi lazim! :o)

www.elifsavas.com/blog

Swayline dedi ki...

Sayfanız artık cidden YAVAŞ açılıyor. Hatta bazen takılıp hiç açılmıyor, bilgilerinize.

ssbb dedi ki...

Swayline, anladığım kadarıyla epey sinirlenmişsiniz. Ancak sorun bilgisayarınızda olabilir. Geçen aya kadar anasayfada 190 adet gösterilen postların sayısını gelen uyarılar sonucunda 50 de sabitledim.
Yani gitgide daha zor açılması diye birşey mümkün değil, hep aynı sürede açılıyor.
Eliniz için geçmiş olsun.

Adsız dedi ki...

Adi ustundeymis: Deliriyom. Demek gercekten insanin aklini (esir) aliyor basindan. Allah hicbirseyi durduk yerde yasak etmez bir kez daha anladik. Elhamdulillah.

ADSIZ ALKOLIKLER aa.ist.huzur dedi ki...

ben bir adsiz alkoligim ve hastalıgın cıddıyetının farkında olmanızı tavsıyee ederım

Adsız dedi ki...

Hiç kimse bağımlı olmak için içmeye başlamadı,önemli olan bağımlılığının farkına varıp kabul etmesidir.Alkolik olmadığını söyleyen o kadar şansız insanlar varki,umarım kabul edip aramıza gelirler.
A.A Modal Grubundan bir adsız

c.nuri dedi ki...

bende asırı alkol kullanmaktayım.
acilen birakmak zorundayim.44 yasinda erkek ve gemi kaptaniyim.
nereye basvurabilirim.tskkrlr.

ssbb dedi ki...

Yazının içindeki linkten dernekle iletişim kurablirsiniz.
Eminim ki size seve seve yardım edeceklerdir.

Adsız dedi ki...

Ben Tarsus Adsız Alkolikler grubundan birisiyim.
48 yıllık sahip olduğum her şeyi kaybettikten sonra AA yı bulabildim.
Keşke 20 yıl önce bulabilse idim.

nadir dedi ki...

ben yanıbaşımda olan AA yı ihtiyacım olduğunda görebildim.
daha önceleri göremiyordum,duyamıyordum.

Adsız dedi ki...

slm arkadaşlar bende malesef bir A.A üyesiyim alkolik olmak gerçekten sıkıntılı bir durum fakat bu durumu aşmak için bence A.A yerine kesinlikle profesyonel bir tercih yapılmalı eğer oynak biri iseniz hiç bir sorun yok tam adres olmazsa olmazlarınız varsa ciddi sorun yaşarsınız dahada hastalanırsınız bu duruma dahi yahu kişiye bak amma hasta derler aklını yemiş vs sanırım daha uzun yazmaya gerek yok

Adsız dedi ki...

AA aılelerine ulasmak,dertlesmek istiyorum net üzerinde bir forum,blogu yok mu? toplantı ve tel numaraları var genelde.