Salı, Mayıs 22, 2007

au pair


Bugün au pair (yurt dışında bebek bakıcısı) olmak için sağlık raporu isteyen genç bir kızdan bu işin sadece İngiltere’de değil, İtalya ve Amerika gibi başka ülkelerde de yapıldığını öğrendim.
Bu işi ayarlayan ajanslara sağlık raporu, sabıka kaydı gibi belgeleri verdikten sonra bekleme süreci başlıyor, sonunda anlaşma sağlanırsa ajansa İngiltere için 250,

Amerika için ise 850 sterlin ödeniyormuş. Ajans ücreti en ucuz olan ülke İngiltere imiş.

Anlaşma 6 aylık olarak yapılıyor, altı ayın sonunda karşılıklı rıza ile 2 yıla kadar uzatılabiliyormuş. Söylendiğine göre haftada 50-60 sterlin harçlık vereceklermiş.
Bu işe girerken ki amacının ne olduğunu sordum.
‘Yabancı dilimi geliştirmek istiyorum, bu nedenle küçük değil de 13-14 yaşında bir çocuk olsun istiyorum’ dedi.
Au pair olabilmek için 18-27 yaş arasında olmak gerekiyor, ancak üniversite mezunu olmak gerekmiyormuş.


3 yorum:

Adsız dedi ki...

Aferin gençlerimize....
Okuyamayan gençler orda burda zaman geçireceğine, hem dil öğreniyorlar, hem de ufuklarını genişletiyorlar. Geleceklerine de yatırım yapıyorlar. Ben çaba harcayan gençlere bayılıyorum.
Ama ben de İngiltere tek sanıyordum, seçeneklerin artması daha güzel tabii. Ajansları da sağlamsa, korkmadan gidebilirler.
egeden

Adsız dedi ki...

Selam,
Çok uzun zamandan beri internette okumaktan keyif aldığım blogları ziyaret ediyorum.
Bu gün tesadüfen sizin bloğunuza rastladım. Çok düzgün, anlaşılır ve öğretici buldum.
Tebrik etmek istedim. Doktorluğun yanı sıra köşe yazarlığınada soyunun bence.
İyi çalışmalar.
Özlem.

Adsız dedi ki...

Merhaba
Çat kapı girdim blogunuza.Herkesin farklı hikayesi ve kattığı katma değeri düşününce yerinizde olmak istedim:).Au pair olarak yurtdışına giden arkadaşlarımın kolay koşullarda çalışmadığını duyunca üzülüyorum.Kendi ülkenizde aldığınız diplomanın değeri olmuyor dil bilmiyorsanız.Konu yine başa dönüyor eğitim sistemimiz.Gönül ister ki öğrencilerimiz master için gitsinler yurtdışına.Türkiye'de bişeylerin değişmesi için ne kadar zamana ihtiyacımız var merak ediyorum.