Salı, Mayıs 15, 2007

selatin tüneli neden düz değil


Bugün bir tünel mühendisi ilaçlarını yazdırmaya geldi. Kendisine uzun süredir merak ettiğim Aydın-İzmir otobanındaki Selatin Tünelinin neden dağın içinde dönüp durduğunu sordum. Şimdiye kadar sorduğum hiç kimseden bir yanıt alamamıştım, Karayollarına mail atıp sormayı düşünüyordum.
Otoyol dağın iki yanındaki birbirine açılı pozisyondaki iki vadiyi birbirine bağlıyormuş.
Otoyollarda kurpun (virajın) yarı çapının 500 metrenin altında olamayacağına dair bir kaide varmış. Giriş çıkış arasında bu nedenle düz bir çizgi şeklinde tünel açılamıyormuş. Öyle bir tünel açılsa tünelin giriş ve çıkışında keskin viraj meydana gelir, çapı 500 metrenin altına düşermiş.
Kurpu dışarda yapsan, bu sefer daha uzun tünel kazmak gerekiyormuş, hepsini hesaplamışlar, en hesaplısı buymuş.

İzmir Metrosunun Çankaya istasyonunda sergilenen buluntuların kazı sırasında kazıcı aletin ağzından nasıl kurtarıldığını sordum.
Arkeolojik buluntu ihtimali olan yerlerde önce sondaj tüpleri gönderiliyor, bir kalıntı ihtimali varsa ayrıntılı kazı yapılıyormuş.

3 yorum:

Adsız dedi ki...

A aaa o kadar geçtim o tünelden, hiç farkına varmamıştım.Çok ilginç bilgiler bunlar, arkadaşlara mailliycem şimdi.
Tamamen tesadüf haftaya istanbul bodrum selçuk yapıcam,dikkat ederim bu sefer:))
egeden

EKMEKÇİKIZ dedi ki...

Bora Bey,
Siz inanılmaz bir "yay" burcu örneğisiniz: Merak, öğrenme isteği, gezginlik...
Neyse, konuyu sulandırmayayım.:)
Bu tünel yapma tekniğini öğrendiğime memnun oldum. Neden derseniz, ben de yay'ım! Ama, sizin kadar gezemeyen bir yay!
Sevgiler.

Adsız dedi ki...

evet, ben farketmiştim. Gidiyorsunuz, gidiyorsunuz ama başlangıç noktasına geri geliyorsunuz durumu var.