Pazartesi, Aralık 01, 2008

icra hakimliği



Bugün emekli bir hakim ilaç yazdırmaya geldi.
Hangi mahkemeden emekli olduğunu sordum, icra mahkemesindeymiş.
2001 krizinden sonra emekli olmuş.
"2001'de de icra mahkemelerine çok iş düşüyordu değil mi?" diye sordum.
"Tabii, o zaman benim günde 2000 dosya baktığım oluyordu, adım süper hakime çıkmıştı, ben de nasıl Galatasaray süper kupayı kazandı, öyle süper hakim oldum, zirvede bırakayım dedim emekli oldum" dedi
"Bir günde 2000 dosyaya nasıl bakıyordunuz?" dedim
"Pratik çalışıyordum. Ben tezcanlıyım, avukatlar aynı tip dosyaları üstüste koyuyorlardı, ben de seri bir şekilde karar bağlıyordum, şimdi mümükün değil. Artık yazdığın karar anında Ankara'da da görünüyor, dosyaları bilgisayardaki sırasıyla bakmak zorundasın program kabul etmiyor gruplamayı" dedi


"Dosyaları okumuyor muydunuz?" dedim
"Okuyordum tabi, ama biz artık yıllardır bu işi yapıyoruz, bakılacak kritik noktaları biliyoruz. Mesela dava 7 gün içinde açılmış mı, yoksa zamanaşımına mı uğramış. Avukat 3 sayfa dilekçe yazıyor , okumadım diye kızıyor. Ben onu okumam tabi, tarihine bakarım süre tutuyorsa tamam, tutmuyorsa onun itirazına başka mahkeme bakacak zaten" dedi
"Karşılıksız çekten hapse giriliyor mu hala?" diye sordum
"Şu anda benim bildiğim 1,5 milyon kişi bu nedenle takipte, kriz ağırlaştıkça bu rakam 2,5 milyonu bulur. Bu kadar insanı nasıl hapsedeceksiniz, bu nedenle sanırım çekle ilgili hapis cezasını kaldırmayı planlıyorlar" dedi.

1 yorum:

kayipsimurg dedi ki...

Merhaba;
eğer bu Hakim Bey Ankaradan emekli olmuşsa ben tanıyorum. Adını anımsamaya çalıştım olmadı İsmail Bey diyesim geliyor. Doğru olmayabilir ama 8. İTM hakimi idi. O değilse bile size muayeneye gelen hakim bey gibi niceleri varmış demekki.
Selamlar size