Çarşamba, Aralık 24, 2008

kar macerası



Bugün gençten bir kuyumcu öksürük yakınmasıyla geldi.
Muayenesinde bronşit saptadığımdan,
"Ciddi üşütmüşsünüz" dedim
"Bayram tatilinde dağ başında kara tipiye yakalandık Doktor Bey, ne maceralar yaşadık" dedi ve başından geçen çok gülünçlü bir yol hikayesi anlattı:
Yeni aldığı son model BMW arabası ile manzarası güzel diye duyduğu Tavas-Cankurtaran üzerinden Antalya’ya tatile gitmeye karar vermişler.
Aşağıda pırıl pırıl olan hava daha tepeye varmadan bozmuş, tipi başlamış. Zinciri de olmayan hasta bir süre sonra ne ileriye, ne geriye gidemeyip patinaj yapmaya başlayınca, araba çalışır vaziyette kaloriferi yakarak ıssız yolda beklemeye başlamış. Bir süre sonra taa uzaklardan motorunu yırtarak gelen, kıçı yere değecek gibi oturmuş bir Murat 124 görünmüş. Gelmiş, gelmiş tam yanında durmuş. Arabadan inen kukuletalı, yelekli yaşlıca bir adam direk
”Zincir lazım mı abi?” demiş.


Hastam sevincinden uçacak gibi olmuş,
“Lazım! Tak hemen, ne kadar?” demiş.
Adam 250 lira istemiş. (Normalde bir takım zincir 40-5o liraymış) Yaşlı adam aşağıdaki köyde demirciymiş, her kar yağdığından bagajı zincirle doldurup böyle yolda kalanları söğüşlemeye çıkarmış. Al takke ver külah 150 liraya anlaşmışlar.

Adam “Yalnız para peşin, bir de ben takmam, ya kendin takarsın, ya da çırağa 50 lira daha ver taksın” demiş.
Hastam tak vercem diye çok ısrar ettiyse de "Abi biz çok gördük zinciri taktırıp para vermeden kaçanları" demiş, 200 lirayı almış, ancak en büyük zincir bile hastanın yeni aldığı BMW'nin 17 inçlik jantlarına olmamış.
Demirci "Abi bu kaç jant böyle, buna 50 NC zinciri lazım" deyip, kalın güzel bir zincir çıkartmış.


Hasta yeni çıkan zinciri çok beğenmiş, ilki gibi dandik de değilmiş, ama adam
"Yalnız bunun fiyatı 500 lira, 250 lira daha vereceksin" demiş.

Kavga döğüş 150 lira daha vermiş, çırak çocuk bir tekere zinciri takmış.
Öbür taraftakine de takmasını isteyip de demirci “Abi o zaman bir 500 daha vereceksin” deyince hastam çıldırmış, ruhsatlı silahını çekmiş, fakat demirci pes etmemiş, peşin 150 lirayı almadan diğer tekere zincir takmamış.
Zicirleri taktırdıktan sonra dağı tırmanmış, aşağı inerken kendisi gibi yolda kalanlara eliyle imalı bir işaret yaparak, 'merak etmeyin zincirci geliyor' demiş.

Aşağıda kar bitince zincir ses yapmaya başladığından yolda bir benzinliğe girip çıkartmak istemiş, çıkartamamış. Oradaki bir demirciye de 20 lira verip çıkarttırmak istemiş ama zincircinin çırağı silah zoruyla taktığı ikinci zinciri öyle bir bağlamış ki açmak imkansız olduğu gibi kesmek için de tekerleği, bunun için de jant kapağını sökmek gerekiyormuş. Kanırta kanırta sıfır arabanın jant kapağını yamultmuşlar, çıkmamış.
Kapak çizilip yamuldukça hastanın içi gidiyormuş.

Demirci: "Abi ben bunu canavarla keserim ama lastik de kesilebilir karışmam" demiş.

Hasta sıfır lastiğinin de kesileceğini duyunca:
“Bırak demiş, tak öbür zinciri de, ben tekrar dağa gidip o adamı bulacağım”
Eşi engel olmuş, benzincinin mobiletini almaya kalkmış bırakmamışlar.
Döndükten sonra zinciri yağlayıp dükkanının bodrumuna koymuş.
Bir müşterisi geçen gün Bolu’ya gideceği için 'Sende zincir var mı?' diye sorunca çırağına "Getir oğlum bodrumdaki zinciri" demiş.
Müşterisi illa da 'Kaça aldıysan vereyim, ne olacak söyle, 20-30 lira bir şey değil mi' deyince acı acı gülüp:
"Boşver abi, hediyem olsun” demiş.


Fotograflar Bolu Gölcük Yaylası

24 yorum:

Adsız dedi ki...

çok iyimiş yaa, gece gece iyi güldüm :]

Serdar dedi ki...

Merhabalar. BMW ile Murat 124 marka otomobil sürücüleri arasında başlayıp devam eden hikaye entresan ve sürükleyici olmuş. Tebrik ederim. Duyduğunuz hikayeleri kendinize saklamayıp bizlerle paylaşmanız, anektodlarınıza fotoğraflar ve müzikler eklemeniz gerçekten şahane. Daha önceleri sitenizi İstanbuldayken bilgisayarımın sık kullanılananlardan takip ediyordum. Sonra rusça öğrenmeye Rusyaya geldim. Yanımda bilgisayarımı ve dolayısıyla sık kullanılanlar listesini getirememiştim. Sitenizin ismi neydi, neydi diye kendime sordum. Ardından gugula bin bir türlü kelimeler girdim. Doktor dedim. sonra blogger dedim. Neler dedim neler. Binbir türlü aramalar sonucunda buldum sitenizi ve yazıların devam etmesine çok sevindim. Sitenizi tekrar bulmuşken de okuyup geçmeden, bir yorum yazayım istedim. Mutlu günler dilerim.

Goksu dedi ki...

Offf cok aci bi hikayeymis...

Haydins dedi ki...

Adami cildirtmis firsatci amca..

gregor samsa dedi ki...

köylü milletin efendisiymiş gerçekten :)

Zamandan Sızan dedi ki...

tam bir memleketimden insan manzarası :)

Adsız dedi ki...

Adam yine de iyi dayanmış.. Yaşlı amcaya "Yuh!" demek istiyorum müsadenizle

Haccecan dedi ki...

çok güldüm, olay çok komik
ama zor durumdaki insanlar böyle istifade eden insanlarıda kınıyorum. zor durumda kaldıklarında kendileri daha beter hale düşsünler. ..

özii dedi ki...

Ne kadar vicdansızlıktır bu anlayamam .
Yardım dediğin kazık atarak mı olurr fazlasıyla çıkmıştır ondan zaten...

Erhan dedi ki...

çok güzel hikaye geçenlerde buna benzre bir durumu ev arkadaşım da yaşamış. Yol da mahsur kalan nerden baksan 200 kişiye köfteci yarım ekmeği 15 liradan kakalamış. Toplum olarak fırsatcı golcüyüz .

Adsız dedi ki...

:))))))))))))))

b.commonsense

Lowman dedi ki...

Kınadım seni yaşlı amca; bu komik abimizi dağın başında üzdüğün için :)

Adsız dedi ki...

Kendimize atfettiğimiz özelliklerin birer birer iflas ettiğini görmek üzücü:(

Hani biz yardımsever insanlardık! Başı zorda olanan karşılıksız yardıma koşardık....

Bırakın böyle olmayı, fırsatçının önde gideni olmuşuz.

Televizyondaki şu meşhur yarışmaların kurmaca olmasına gerek yok yani, sıradan insanımız onları bile cebinden çıkarır olmuş...

fatma

JoA dedi ki...

amca aksekili çıkarsa hiç şaşırmayacağım:)

ENERJİ dedi ki...

Merhabalar bloğunuzu yeni keşfettim.Severek okuyorum,bilgileniyorum.Size kurdeşen hastalığıyla ilgili bir şey sormak istiyorum.Bulaşıcımıdır?Şu an oğlumda var.Bende kaşınmaya başladım.Cevaplarsanız sevinirim.Sevgiler...

elem dedi ki...

Bence de amcanın Akseki'li olma ihtimali çok yüksek.:)

siirimsi dedi ki...

)))


güleriz ağlanacak halimize

duyuşen... dedi ki...

çok güzel bir hikaye...efsane olur diyorum ;))
adamın sabrına hayran kaldım,elinde ruhsatlı silah da varken dağ başında bi kaza atlatmaması büyük şans olmuş...

Adsız dedi ki...

acı bir hatıra olmuş , acı bir gülümsemeyle..

La Santa Roja dedi ki...

Yaşlı amca deyince merhametli birşey sanmıştım ben de, ne belaymış yahu!

Adsız dedi ki...

bu derece olmasa da 3 hafta önce benzer birşey bolu-abantta benim başıma geldi. Daha yeni aldığımız arabamızla, Abanta girerken doğal koruma aLanı olması sebebiyle ücret ödüyorsunuz, görevlilere ilk defa geldiğimizi nasıl gezeceğimizi sorduk, "böyle gölün etrafında dlaşın araba ile tur atın deiler,zincirimiz yok dedik,bişey olmaz dediler" iyi dedik, ilk patinajdan oradaya gelmiş diğer arkadaşların yardımıyla çıktık, 2. sinde ise traktörlerin neredeyse kapattığı bir rampaya geldik zaten gelmemizle bizi durdurmaları bir oldu "abi sen kayarsın dediler eşime" kaymam kayarsın derken durduğumuz ve istediğimiz gazı veremediğimiz için eşim arabayı kaydırdı, çekicez dediler abartısız 10 mt çekip 25 YTL aldılar, çok cüzi bir meblağ kabul ama, durum heryerde bu yaniii...

nurvenur dedi ki...

bir oyku dergisine gonderseniz hemen yayinlanir, cok iyi bir oyku:)

erdemcapar dedi ki...

kuyumcu hastanızdan özür dilerim ama gülmekten ölüyordum az kalsın! bir filmin içinde (U-Turn gibi bir film) çok güzel bir bölüm olabilir bu!

Adsız dedi ki...

17 inç jantın kapaksız çelik jant olması gerekiyor yamultmaya çalıştıkları şeyi anlamadım ama güzel hikaye.