Çarşamba, Şubat 11, 2009

motosiklet




Bugün kalçasında ağrı ile başvuran bir yöneticiye ağrısının ne zaman başladığını sorunca “Geçen ay motosikletten düştüm, ondan sonra başladı” dedi
“Nasıl düştünüz?” dedim
“Ben aslında gold sertifikalı bir sürücüyüm, lastikçinin kurbanı oldum. Lastiğin önünü arkasını karıştırıp canta ters takmış. Kanallar ters yöne bakınca da yol tutuşu azalmış, kaydım düştüm. Allah'tan kıyafetlerim kaliteliydi, zamanında 1200 euro verdim ama helal olsun, 250 kiloluk motordan 70 kilometre süratle düştükten sonra hemen ayağa kalktım, yürüdüm” dedi.



“Gold sertifika nedir?” dedim
"IAM denen ileri motosiklet organizasyonununca oluşturulmuş bir sertifikasyon sistemi. Bronz eksiden başlayıp, gold plus’a kadar gidiyor. Daha ileri eğitimleri de alınca motorsiklet eğitmeni olabiliyorsunuz” dedi
“Motosiklet eğitmenliği muteber bir meslek midir?” diye sordum
“Olmaz mı? Bakın geçen haftasonu Datça’ya eğitim sürüşü yaptık. Benzinini, yemeni içmeni kendin karşıladığın gibi kişi başı eğitim ücreti 350 liraydı, grupta 10 kişi vardı. Hava güzel olur da ayda 4 eğitim turu yaparsan siz hesaplayın, vergisi algısı yok , mis gibi para” dedi
“Datça’ya eğitim sürüşü nasıl oluyor, anlayamadım” dedim
“10 kişilik gruptan birisi öne geçiyor, arkasında eğitmen, onun arkasında da grup önceden belirlenmiş 20-25 kilometrelik bir parkuru geçtikten sonra durulup hep beraber konuşuluyor. Eğitmen önde gidenin hatalarını söylüyor, nasıl düzeltilebileceğini, anlatıyor, diğerleri de bu konuşmayı dinleyip kendilerine pay çıkartıyorlar. Yol boyunca herkes sırayla öne geçip eleştiriliyor” dedi


“Bu eğitimler motorun cinsine göre değişiyor mu, sizinki ne tip?” diye sordum
“Hayır burada teknik öğretiliyor, benim motorum enduro, yeni aldım, yol bilgisayarı arabamdakinden fazla veri içeriyor. Mesela süspansiyonların sertliğini otomatik ayarlıyor. İki kişi bineceksen ekranda iki kask çıkana kadar basıyorsun, motor yükseliyor, bagaj varsa ona da basıyorsun, hepsini kendi ayarlıyor” dedi
“En fazla kaç kask çıkıyor, ben bazen bir motora binmiş 5 kişilik aile görüyorum da” dedim


Gülerek;
“Zaten bu, benim geniş zaman bulursam yapmayı planladığım bir projem. Yolda gördüğüm acayip motora biniş şekillerini fotoğraflayıp sergi açacağım. Yolda o kadar garip şeyler görüyoruz ki, adam kaskı tepesine koymuş, şeritleri yandan sarkıyor, arkaya da kocaman bir çuval yüklemiş, bir kol arkada çuvalı tutuyor, bir elle motoru sürüyor, inanılmaz bir şey.


Şahsen ben, yıllardır motor kullanıyorum, bu kadar eğitim aldım onun yaptığını beceremem” dedi

Daha önce filmleri normal olduğundan Etodolak 400 mg 2x1 tok yazdım.

İlk fotoğraf
Dr. Gökhan Uçar'dan, Mardin, Savur, Serenli Köyü


3 yorum:

Adsız dedi ki...

Bu hastayı bir daha görürseniz, Yunanistan'ın Aegina adasına gitmesini tavsiye edin. Ben orada moped üzerinde televizyon taşıyan bir adam, yine moped üzerinde 6 kişi ve daha nicelerini görmüştüm. Projesi için cennet :)

Adsız dedi ki...

motosiklet r yok , saygılarımla

MAVİ UMUT dedi ki...

Resimler çok güzel.
Motor tehlikeli ama kullanması çok zevkli bir araç. Fakat gerçekten en kaliteli giysileri ve kaskları kullanmak gerekiyor. Gazetede bir motorcunun resmi vardı, başı aracın altında kalmış ama kask iyi olduğu için kırılmamış ve adama birşey olmamıştı.