Pazartesi, Ağustos 03, 2009

Автомат Калашникова образца 1947 года*




Bugün ilaç yazdırmaya gelen bir hastanın karnesindeki askeri kıyafetli fotoğrafını görünce
"Askeriyede sınıfınız neydi?" diye sordum
"Ben ordonatçıydım. Hafif silah teknisyeniyim" dedi
"Nedir hafif silah?" dedim
"İşte tüfek, tabanca, roketatatr, bunların bakımı tamiri gibi işler" dedi
"Bizim orduda hala G3 piyade tüfeği mi kullanılıyor? Onlar ne kadar çok tutukluk yapıyordu, yerli üretim miydi?" diye sordum
"Yerli üretimdi ama patentini Almanlar'dan aldık. Şimdi Kalaşnikof AK-47 kullanılıyor, en azından benim çalıştığım Güneydoğu bölgesinde öyle" dedi


"Ne üstünlüğü var Kalaşnikofun G3 e?" dedim
"Her hava koşulunda ateş ediyor, yağmurdan çamurdan etkilenmiyor, taşıması kolay, bakımı kolay, daha seri atıyor, tutukluk yapmıyor" dedi


"Bildiğim kadarıyla Çin malı kalaşnikoflar da var, değil mi?" dedim
"Evet, pek çok ülke üretim yapıyor. Hatta bunun yüzüden büyük bir sorun yaşadık. Ben Rusya'ya kalaşnikof almaya giden heyetteydim. Rus malı silahları aldık, getirdik, bir gariplik var. Silahları ambalajından çıkartıyoruz, 5-6 kez ateş edince halkalanma başlıyor"
"Halkalanma nedir?" diye araya girdim
"Namlunun çinde halkavi çizgiler oluşması. Normalde namluya bakarsın, içi pırıl pırıldır.



Bu çizgilenme merminin hızını keser, yönünü şaşırtır, hatta mermi takla atarak gider. Namlular söküldü analiz edildi, içindeki çelik oranı çok düşük çıktı. Meğer Ruslar silahlara Çin malı namlu takmışlar" dedi
"Sonra ne oldu?" diye sordum
"Sanıyorum 40 bin kadar tüfek vardı.Hepsi 2-3 kargo uçağıyla geri gönderildi, sorumlular hakkında da soruşturma açıldı. Heyete makine mühendisi alınmamasından kaynaklandığı söylendi" dedi

İkinci fotografta tasarımcı Michael Kalaşnikov

* Otomatik Kalaşnikof tüfeği 1947 Model S



3 yorum:

tahirius dedi ki...

1- G-3 Hafif Piyade Tüfeği, Alman Heckler Koch firmasının geliştirdiği bir tüfektir. Nato standartlarına uygun, 7,62 mm çapında fişek kullanır.

2- Her nizami ordunun tüfeği gibi, isabet oranının yüksekliği nedeniyle tercih sebebidir. Elbette bazı dezavantajları vardır. Bunlardan birisi de bakımı, temizliği ihmal edildiğinde sıkça tutukluk yapmasıdır.

3- Bu tüfek Almanya haricinde Türkiye, İran ve Yunanistan tarafından da lisanslı olarak üretilir. İran ve Yunanistana üretim için kota konulmuşken, Türkiyeye kota uygulanmaz ve MKEK tarafından istenilen sayıda üretilir. Bakımı düzgün yapılır, itinalı kullanılır ve taşınırsa yerli üretim ile ithal tüfekler arasında bir fark olmadığı görülür.

4- PKK ile mücadelede Kalaşnikofların (AK-47) kullanımı 1993 yılından itibaren kademeli olarak azaltılmıştır ve artık birkaç küçük askeri birlik (genellikle jandarma birlikleri) ve köy korucuları dışında bu tüfek ana muharebe silahı olarak kullanılmamaktadır. Bunun sebebi de gayet basittir: Teröristler Kalaşnikof kullandığından, çatışma esnasında tüfek sesleri birbirinin aynısı olarak duyulmakta ve dost/düşman ateşinin tespiti mümkün olmamaktadır.

Unknown dedi ki...

Artık hk-416 lisansıyla üretilecek olan mehmetçik-1 kullanılacak.Ama onda da karışıklıklar var,asker 5,56mm istemiyor.çap 7,62'ye yükseltilebilir.
Ruslar ak-47'nin yeni versiyonlarını ak- kodu ve yeni numaralarla üretiyorlar.Mesela ak-108. Tüfekler aslen izhevsk şehrnde üretiliyor ama dünyada onlarca ülke(israil,finlandiya dahil) kalaşnikov türevi tüfek üretip kullanıyor.

Adsız dedi ki...

Подумали с мужем о презентах на ДР младшему сыну, ему 3 года, всевозможные-машинки-конструкторы у него есть предостаточно, он любит мышонка Тич. Я нашла типа подобной игрушки, только мишку http://mishkiland.ru/coobi.php?id=5 , кто-либо покупал такого? Есть смысл покупать? Или посоветуйте что-либо еще. Не дайте сыну остаться без подарка от папы с мамой.