Salı, Ağustos 25, 2009

kına





Bugün halsizlik yakınamsıyla vitamin yazdırmaya gelen bir hastamın saç rengini değişmiş görünce
"Saçınızı mı boyattınız?" diye sordum
"Kınayla kendim boyadım" dedi
"Kına ile boyayınca kızıl olmuyor mu? Sizinki bayağı koyu kahve olmuş" dedim



"Kınayı sulandırdıktan sonra bir gece demir tencerede bekletirsen koyu kahve boya olur. Ayrıca tabi alttaki rengin de önemi var, bembeyaz saça hiç bekletmeden sürersen portakal gibi de olur" dedi
"Başka bir şey de eklediniz mi?" diye sordum
"Sabitlenmesi için biraz limon ve yumurta da ekliyorum. Sirke de koyulabiliyor" dedi


Kendisine yapay vitaminlerin doğallar kadar etkili olmadığını, en güzel vitamini semt pazarlarından alabileceğini söyledim ve ilaç yazmadım.

6 yorum:

Adsız dedi ki...

resimdeki eva longoria mı ben mi benzetiyorum
epey gençmiş kına yaktığı zamanlar :))

ramazan dedi ki...

çok güzel,yazılarınızdan çok bilgileniyorum.teşekkür ederim.

sule_bilge dedi ki...

merakla ve ilgiyle takip ediyorum yazılarınızı ve ilginç resimleri :)
dr lar arası ekol farklılığından dolayı mıdır nedir,bazıları bebeklere vitamine gerek yok diyor bazıları 2 yaşına kadar ne kadar iyi beslenirse beslensin verilmeli diyormuş.Biz de internetten forumlardan okuyup versek mi vermesek mi kararsız kalıyoruz.
bizim dr 15 günde bir balık yiyorsa gerek yok balık yağı+vitamine dedi ama yine de reçete etti.arada bir veriyorum.(16 aylık)

YAVRU KUŞUN ANNESİ ANNEKUŞ(*YASEMİN*) dedi ki...

Ben de bir defa yakmıştım saçıma.

Ama kızıl olmasın diye hint kınası kullan demişlerdi.

Ben de denileni uyguladım.
Uygulaım ama feci bişey oldu.

Aynanın önünden geçerken kendimden korkuyordum.

Kara mı desem siyah mı desem kapkara kömür karası mı desem öyle bişey olmuştu.

Üzerine boyatır kurtulurum dedim ama ne çare kınanın üstüne boya da tutmuyormuş.

Mecburen uzamasını bekledim yıllarca:(

Allahtan yıkadıkça rengi biraz olsun açılıyordu.

Benim kına maceram da böyle:)

Betül Ç. dedi ki...

benim faslı bir arkadaşım da yuöurta ve kahve ile yapıyordu. kahve de kınanın rengini koyulaştırırmış. bu da ek bilgi olsun=)

Neslihan dedi ki...

Hayır fotoğraftaki mariah carey.. :)