Çarşamba, Ağustos 12, 2009

takvim sahibi olmak


Bugün sivilce yakınmasıyla başvuran bir hastanın üzerindeki tişörtte "Nepathaya-2063"
ibaresini görünce
"Bu neyi anlatıyor?" diye sordum
"Bu Nepal'li bir rock grubunun konser tişörtü. Nepal'de konserlerine gitmiştim, oradan hatıra" dedi




"2063'te mi meşhur olmayı planlıyorlarmış?" dedim
"Yok zaten çok meşhurlar, bu Nepaldeki bir takvime, Bikram Sambat'a göre yazılmış, bizim tarihle 2006 oluyor" dedi


"Nepal'de birden fazla mı takvim var?" diye sordum
"Evet Nepal ve Hindistan'daki bir geleneğe göre ülkedeki herkesin borcunu ödeyen kişi kendi adına bir takvim başlatabiliyor.


Günümüzde insan da, borç da çok; yapmak imkansız ama eskiden çok olurmuş. En son 1100 yıl önce olmuş, Sankhadhar Sakhwa adlı bir hayırsever tüm borçları ödemiş ve Nepal Sambat oluşmuş. Yani en yeni takvim şimdi 1100 yılında" dedi

Akneleri için Alcool Salycyliqué % 2 yazdım ve yağlı yiyeceklerden, çiğdemden, çikolatadan uzak durmasını söyledim.


Fotoğraflar geçmiş yıllardaki Pirelli takvimlerinden

10 yorum:

Pratik Anne dedi ki...

Eeee tarihi zenginler ve kuvvetliler yazar her zaman. Bu da o hesap olmus. Fakat yazının sonundaki acıklamaya gelene kadar fotolarla yaziyi bagdastiramamistim. Alemsiniz. :)

Gr. Yldz dedi ki...

İlginçmiş gerçekten...Geleneği onaylasam mı onaylamasam mı muallaktayım. Karar veremedim. KArar verirsem yazarım yine.

babycakes dedi ki...

ben bu takvim yapma fikrine bayıldım ayrıca takvim deyince aklınıza pirelli takvimi gelmesi de ilginç doğrusu:)))

uzmanamator dedi ki...

Bir ülkedeki tüm insanların borçlarını ödeyene mi takvim yapıyorlarmış..
Bizim ülkemizde düşünsenize böyle bir ödemeyi bir an hayalim şaştı...

sufi dedi ki...

Geleneği onaylamamak ne mümkün de bir daha takvim başlatacak bir zat-ı muhterem daha doğar mı annesinden orası şüpheli.Sevgiler.

OzlemPansiyon dedi ki...

ben cigdeme takildim. ahh su izmirliler:)

baskasininsesi dedi ki...

buradaki yorumları okuyana kadar yazıyla fotoğraflar arasında bağlantı kuramadım. yok , yok, yorgunum biraz :) aslında "çiğdem" demenize takılmak için açmıştım bu sayfayı. neyse...

Unknown dedi ki...

fotolara bayılldım.nepali de merak ettim sayende:)

Left Handed dedi ki...

Anlamsız klibine rağmen şarkıya bayıldım bu arada..

the one in the middle dedi ki...

sanırım bizim ülkemizde bu şekilde bi takvim başlatabilmek imkansız olduğundan böyle bir konunun zihnimde bıraktığı en yakın çağrışım pirelli takvimi olurdu bencede... ilginçmiş ama