Çarşamba, Temmuz 18, 2007

mandıracılık


Bugün eski bir mandıra sahibi ilaçlarını yazdırmak için geldi. Mandıracılığı bıraktığı için çok pişmanmış. Çalıştığı dönemde Güney'deki turistik ilçenin pazarının %70'ine sahipmiş.
Yoğurtların nasıl yapıldığını sordum. "Şimdi işin doğrusunu söylemek gerekirse çok katkı maddesi koyuluyor" dedi. Sertleştirici, kaymak yapıcı, ekşimeyi önleyici koruyucu maddeler hemen her yoğurtta varmış.
"Doğal yoğurt sloganıyla satılanlarda da mı var?" dedim.
"E tabi, bir kaşık alıyorsun yoğurt tatlı, halbuki doğal yoğurtta hafif bir ekşilik ve sulanma olur. Ben şahsen hiç katkı maddesi koymadan yapardım, müşterilerim de bunu anlar takdir ederdi, başkası 5 e satıyorsa ben sekize satardım"
dedi.

"Sütü de kendiniz mi topluyordunuz?" diye sordum.
"Tabi, hem de ne zorluklarla. Çiftçiler bilinçsiz, kimi elini yıkamadan sağar, kimisi sağdıktan sonra sıcakta bırakır. Bazısından 3 kilo bazısından 30 kilo alıp birleştiriyorsun. 3 kilo süt 1,5 ton sütü keser"
dedi.

"Kesilen sütü ne yapıyorsunuz?" dedim
"Çökelek olur, başka birşey olmaz, o da ancak maliyetini kurtarır. Tabi süt kesildiğinde o gün yoğurdu yok satarsın, çıkaramazsın" dedi.
Kendisinin şimdi beğendiği bir yoğurt olup olmadığını sordum.
"Bir tek Foça yoğurdunu beğeniyorum, Pehlivanoğlu’nda bulunuyor, onda doğal yoğurt tadı var" dedi.

Fotoğraflar süt içmeye teşvik kampanyasından.

6 yorum:

Aslı Cin dedi ki...

Bora bey,

Süt içmeden büyüyen çocuklar var ülkemizde hala, duyunca şok olmuştum. Neyse ki anne sütünün faydaları son yıllarda çok bahsedilen bir konu oldu.

Ben hala geceleri süt içerim, oğlum da çok seviyor ama sanırım biraz daha az içmeliyiz, zaten kansızlıktan muzdaribiz ikimiz de.

Adsız dedi ki...

çok süt ve süt ürünlerini tüketmek kansızlğa mı neden oluyor. Eğer öyleyse ben şimdi her akşam içtiğim sütü bırakmalımıyım? Bırakırsam aldığım demir haplarınıda mı bırakmalıyım?

Emre dedi ki...

Bir merhaba demek istedim, yazılarınızı okumak çok keyifli olucak benim için, arşivinizin tamamını okumak niyetindeyim fırsat buldukça, hoşçakalın.

ssbb dedi ki...

Bu konuda bir kafa karışıklığı olmuş.
Bazı demir içeren kan ilaçları süt ile birlikte alındığında midede birleşerek emilimi azalır. Bu da bir hastalık oluşturmaz, olsa olsa biraz kabızlık yapabilir. Genelde demir içeren ilaçlarla süt ürünlerinin alımı arasında iki saat olmasını öneriyoruz.
Süt tüketimi ile kansızlık arasında hiç bir bağlantı yoktur.

Adsız dedi ki...

İlginç olan bir doktorun hastalarıyla böyle yakın ilgisi.Bravo valla.İnsanlar genellikle yorgun, konuşmaktan aciz, sorulara cevap bile vermeyen doktorlara alışıktır.(muayenehanelerinde hariç)Sizi bu değişik mesleklerdeki, güzel ve bilgilendirici tespitlerinizden dolayı tebrik ediyorum.

Adsız dedi ki...

ilk resim gripgeldi (.......)