Cuma, Temmuz 06, 2007

başkomiser


Bugün tansiyonunu ölçtürmeye gelen emekli bir başkomisere neden bu kadar genç emekli olduğunu sordum.
‘Çok sıkıldım’
dedi.

Çalışma saatleri çok ağır olduğu gibi, karakol amiri olarak çalıştığından hiç sohbet edecek kimsesi olmuyormuş.
‘İşimiz gereği alışmışız karakaşlı olmaya, gülemiyoruz’ dedi.
Karakaşlı ne demek diye sordum.
‘Karakolda amir olunca memurlarla yüz göz olamazsın, yoksa sözünü dinletemesin. Bir iş olursa iner aralarına yaparsın ama yanlarında oturup çay içemezsin, onlar da tedirgin olur, en iyisi odanda oturursun. Ben hep odamın içinde volta atardım. Ha bir de bol bol komşu karakolların amirleriyle telefonla konuşursun, işte o kadar, vakit geçmez’ dedi.
Kendisine genç yaşta işsizliğin hastalıklara davetiye çıkartacağını, kendisine bir iş bulması gerektiğini söyledim.
‘Ben bu yaştan sonra ticaret yapamam ki, küçükten alışmak lazım’ dedi. İlle de ticari bir iş yapması gerekmediğini, derneklerde, hayır işlerinde çalışabileceğini anlattım.


4 yorum:

yüxexeratonin dedi ki...

bunu okuduğum iyi oldu..ben de babama emekli olması konusunda baskı yapıyordum..48 yaşında ve meslekte 27 yılı bitti..o beni dinlemedi tabi emekli olmadı;ben de çok kızdım ama şimdi iyiki olmamış dedim okuyunca..

Adsız dedi ki...

Ne kadar dogru! Teyzem 40 yasinda banka mudurlugunden emekli oldu. Hic normal degil artik, hic! :o(

www.elifsavas.com/blog

mevudugaga dedi ki...

maddi bir beklenti olmaksızın dediğiniz gibi hayır işlerinde,derneklerde çalışması psikolojik olarak iyice çökmesine de engel olacaktır.Biliyoruz ki boşluktan dolayı insan bedeninde ve ruhunda büyük deformasyonlar oluşuyor.

Adsız dedi ki...

babam genç yaşta emekli oldu ve bir hayli zor bir sürece girdi. o zamandan beri bir erkeğin yaşı kaç olursa olsun çalışması gerektiğini düşünüyorum.

neyse ki babam tekrar çalışmaya başladı ve hem biz hemde kendisi derin bir nefes almış olduk.

www.beyazkedim.blogcu.com