Cumartesi, Eylül 27, 2008

kıprıs



Bugün Kıbrıs’ta okuyan ve kışın hastalanırsa kullanmak için soğuk algınlığı ilacı yazdırmaya gelen bir üniversite öğrencisi ile sohbet ettik.
Yakında Kıbrısa gitmeyi planladığımdan
“Nsıl Kıbrıs, tatile gitmeye değer mi?” diye sordum
“Bence yaramaz, her yer çorak ne doğru düzgün ağaç var, ne plaj, hep kayalık. Bir tek Magosa civarında plajlar var” ” dedi
“Kıbrıslılarla ilişkiniz nasıl? Kızlarıyla arkadaşlık ediyor musunuz?” dedim
“Hayır. Kızlar güzel, ama onlar hep ayrı duruyorlar , zaten orada iki hafta geçirsen anlarsın, biz Kıbrıslıyı tanıyoruz, onlar dışarlıklıyı. Oğlanlar hep bol pantolon giyiyor, İngiliz özentisi kafayı kazıtıp, küpe takıyorlar. Kızlar da daracık pantolonlar giyip, üzerine renkli büyük kemerler yakıyorlar, esmerler, dilleri de çok aksanlı.
Biz daha çok türki cumhuriyetlerden gelenlerle iranlılarla arkadaşlık ediyoruz. Zaten 72 milletten öğrenci var, hocalar da yabancı." dedi.

"Türkiye'ye göre pahalıymış galiba" dedim
"Kıbrıs çok pahalı, yeme içme yok, domatesleri bile yeşil yeşil bişeye benzemiyor, yetişmiyor zaten. Bir tek içki ucuz”“ dedi“Nasıl ucuz?” dedim
“Burada kaça bilmiyorum ama mesela büyük şişe Jack Daniels 35 lira , 70’ik yeni Rakı 11 lira” dedi
“Kaça maloluyor okumak?” dedim
“Yıllık ücret bu sene 8500 lira ama ev kirası, pahalı yaşam, uçak bileti hep masraf.
Bir yıllık maliyet nerden baksan 20 bin lirayı bulur” dedi.


Kışın gerekirse kullanması için Theraflu f tb yazdım.

İkinci fotoğraf Kıbrıs'lı şarkıcı Işın Karaca, son fotoğraf Kıbrıs muzu.


10 yorum:

Adsız dedi ki...

Merhabalar. Ben de ODTÜ KKK'danım. Arkadaş iyi demiş, dedikleri tamamen doğru. Şöyle birşeyler ekleyeyim ben de:

Kıbrıslılar çok tembeller. Saat 11:00'dan 14:00'a kadar (ki 14:00 hep 15:00'ı buluyor) öğlen tatili yapıyorlar. Görseniz, sanki hayalet şehir oluyor. Hiç kimse olmuyor sokaklarda. Hele de bir devlet dairesine işiniz düşmesin. Uğraşıp duruyorsunuz. Herşey ağır işliyor.

Üretim yok; her yerde lokanta, bar.

Güzel yanlarını görmek lazım tabi, üniversite bitmez yoksa; ama yine de herşey bir garip geliyor herşey. Sizin kültürünüz değil sonuçta; iletişim kurmak kolay olmuyor.

Goksu dedi ki...

Aaaa, ben boyle dusunmemistim.Yani duymustum kultur farki var diye ama iki ayri ulke gibi dusunmemistim acikcasi...

Kültür Mantarı dedi ki...

kıbrısa iş için gidip gelmiştim 1-2 defa. kıbrıslılar her nekadar 74 olayları için bize minnettar olsalar da günümüzde bize çok kızgınlar.
neden?

çünkü aslında biz onları resmi olarak tanıyor olsak da aslında pratikte işler öyle yürümüyor.

Adamlarla.oranın gelişmesi için yaptığımız hiçbir şey yok. senelik bir bütçe ayırıp gönderiyoruz ama nasıl kullanıldığını takip etmiyoruz.

biz siz gelmeden önce hırsızlık, tecavüz, cinayet nedir bilmezdik, kapılar açık uyurduk diyorlar. kıbrıs hapishanelerinde 1 tane kıbrıslı yok, hepsi türkiye'den gidenler.

Kuzey kıbrıs ta 200 bin kıbrıslı türk var. Ama aslında çoğunluk adada değil. İngiltere'de. İngilterede 800 bin kıbrıslı türk var. adada yaşayanların 4 katı yani.

neden peki. iş yokda ondan. erkekler adada ya avcılık, ya kumar yada randevu evlerinde vakit geçiriyorlar. çünkü takım bile kursalar adamlarla maç yapmıyoruz. Siz hiç kıbrısla maç yaptığımızı duydunuzmu?

Şimdi hal böyle olunca burda yavru vatan edebiyatı yapanlar bana çok komik geliyor.

Adsız dedi ki...

Mrb bu sayfayı arada ziyaret edip Gözlemliyorum güzel bir çalışma Dr. beyi tebrik eerim.. Kıbrıs için arkadaşın yaptığı son yoruma katılıyorum iyi gözlemlemiş..
teşekkürler..

SS dedi ki...

kıbrıs konulu yazıda muz ve ışın karaca kombinasyonu değişik...

YAVRU KUŞUN ANNESİ ANNEKUŞ(*YASEMİN*) dedi ki...

Evet kıbrıs için hep olumsuz konuşmalar yapılır bunların başında da kumarhaneler gelir.
Yaşayanlar da doğruladığına göre:)

Adsız dedi ki...

7 sene yaşadım girnede,, anlatacak bi dolu şey var tabi, oğlum orda doğdu, üniversiteyi de orada okudum. Eşim orada bi havayolu şirketindeydi o zamanlar. Arkadaşların söylediği herşey doğru, adaya gitmeden bi konuşalım ama Bora bey, mailim var sizde. Bazı adresler vereceğim size, Mesela Niazis'e gitmeden gelmeyin buralara:))))
sevgiler
egeden

Brajeshwari dedi ki...

Kıbrısta Theraflu fort ilacı da ucuz mu acaba?

Adsız dedi ki...

Okul ücretleri benim bildiğim kadarıyle senelik 5500 ytl civarı.8000 ytl rakamı uçuk geldi, Tıp eğitimi değilse tabi.Ancak bildiğim kadarıyla Özel Tıp Fakültesi yok Kıbrıs'ta.Doğu Akdeniz Üniversitesinin Tıp Fakültesi açma girişimi vardı yıllar önce, hatta bina yapılmaya da başlandı ancak neticelendiremediler sanırsam.

Adsız dedi ki...

ya ben tıp egitimini merak ediyrm yani tıp egitiminde ne kdr basarılı lütfen bu konuda bilgisi olanlar acıklasın hickimse bu konuda bişi sölemiyo...