Pazartesi, Şubat 09, 2009

otomatik pilot



Bugün bir Airbus pilotu annesinin ilaçlarını yazdırmak için başvurdu.
“Gazetede okuduğuma göre yeni alınan lüks Boeing 777 lerde Amerikalı pilotlar uçuyormuş, öyle mi?” dedim
“O uçaklar ilk altı ay mürettebatı ile Jet Airays diye bir Hint firmasından kiralandı, ama pilotlar her milletten olbilir. Bizim pilotlar İngiltere’de eğitime gidecekler, sonra devralacağız” dedi


“Airbus’la Boeing’in kullanımında sizin açınızdan fark var mı?” diye sordum

“777 ler benim kullandığım uçaktan 80-90 ton ağır başka farkı yok” dedi
”Uçağı piste indirirken bazen hiç indiğin hissedilmiyor, bazen de çok sert çarpıyor. Yumuşak inmek için ne yapıyorsunuz? Tam lastikler değeceği anda uçağı biraz kaldırıyor musunuz?” dedim
“Evet, ama iniş hava şartlarına ve piste de bağlıdır. Yağışlı havalarda ıslak piste sert inmek daha güvenlidir, ilk anda lastiklerin kavrayışı tam olur, kaymaz”
dedi

“Otomatik pilotla inerken de uçak aynı şekilde tam değeceği anda biraz yükseliyor mu?” dedim
“Evet, ama otomatik pilotla inmek için üç şartın yerine gelmesi lazım. Bir uçakta, iki havaalanında bu sistem bulunacak, üç iki pilot da bunun eğitimini almış olacak”
dedi


“Kalkış da yapabiliyor mu otomatik pilot” diye sordum

“Hayır sadece uçuş ve iniş yapabilir, kalkış mutlaka manuel yapılır, 100 metre yükseldikten sonra istersen düğmesine basıp otomatiğe geçebilirsin”
dedi

“Yani diyelim Amerika’ya uçarken uçağı kaldırıp otomatik pilota aldın, 10 saat boş mu oturuyorsunuz?” dedim

“Hayır sürekli gözlüyorsun, telsiz konuşmaları yapıyorsun, bazen önceden yüklü rotanın değiştirilmesi gerekebilir, gerekli ayarları yapıyorsun” dedi


“Ayda kaç saat uçuyorsunuz?” diye sordum
“50 ile 100 saat arasında değşiyor, 70 saatin üzerinde uçarsak fazla mesai alıyoruz”
dedi

“Yani siz ayda kıtalar arası 2-3 uçuş yapınca aylık çalışmanızı yapmış oluyorsunuz.
Ne kadar oluyor fazla mesai, bir de sakıncası yoksa 70 saate kadar olan ücretiniz ne kadar merak ettim” dedim
“Fix ücret 16 bin lira, 10 saatlik ekstra uçuş için de 1500 lira falan ödeniyor”
dedi



Fotoğraflar
THY nin kiraladığı Boeing 777 ER300 ve Airbus 380.
Plajın üzerinden inilen havaalanı ise Karayiplerdeki St Martin adasında

7 yorum:

tutsak dedi ki...

Bloğunuz ve paylaşımlarınız çok hoş.Sayenizde her seferinde farklı, yeni bişeyler öğrenmek güzel.
SEVGİ İLE KALIN

nothing dedi ki...

Ben pilotların ayda 7.000 TL kazandığını sanıyordum,yanılmışım 2,5 katıymış.. :) değer bence :)

serrose dedi ki...

Vallahi hakediyorlar parayi kurusuna kadar bizi sag salim tasiyorlar .Cok zor kitalar arasi ucus en az 12 saatte geliyoruz Japonya`ya ben 2 haftada kendime gelemiyorum jet lag yorgunluk hava degisimi falan.Onlar ertesi gun Amerika`ya ucuyorlarmis
Bravo gercekten

Adsız dedi ki...

ayda 16bin lira net kazanci varmis ama annesinin ilacini yazdirmak icin saglik ocagina gidiyormus oyle mi?
ben olsam saglik ocagina gidip o kadar laf yapacagima, yolumun ustundeki herhangi bir eczaneden alir, gecerdim...

Colorful dedi ki...

butun gun bi havaalanında oturup ucaklarin kalkis-inislerini izleyebilirim :) tek kelimeyle hayranım ucaklara

Adsız dedi ki...

adsız'ın yorumuna katılıyorum.

The Dude dedi ki...

pilot olmak vardi
ah ah