Çarşamba, Mayıs 20, 2009

geç babalık





Bugün 70 yaşında, bir dakikasını boş geçirmeyen, sürekli pozitif düşünüp üreten emekli bir hastam oğlunun ders çalışabilmesi için rapor alıp alamayacağını sormaya uğradı.
"Sizin lisede oğlunuz mu var" dedim
"Evet tekne kazıntısı oldu, abi ablalarıyla arasında 25 yaş var" dedi
"Böyle geç babalık nasıl oluyor? Çocuğa karşı ilginizde, davranışlarınızda bir farklılık oluyor mu? Yeterince ilgilenebiliyor musunuz, çocukken güreşebildiniz mi?" diye sordum
"Daha hoşgörülü oluyorsun, ilişkiler daha yumuşak oluyor. Beraber vakit geçirmede bir sorun yaşamadım, ama insan üniversiteyi bitirene kadar yaşasam diyor. Bir de çocuk yüzünden torunlarla yeterince ilgilenemiyorum" dedi
"Daha hoşgörülü olmaktan kastınız nedir?" dedim
"Ben duymam! Duyarım da duymamazlıktan gelirim. Aile içinde pek çok olay olur, duysan iş büyür, duymamazlıktan geldin mi örtülür gider" dedi

Ders çalışmak için rapor vermediğimi ancak bu sene Milli Eğitim Bakanlığı'nın bu işi velilerin imzası ile çocukları sahtekarlığa itmeden çözümlediğini söyledim.

8 yorum:

Ani dedi ki...

Cok guzel bir cozum olmus, sahte rapor almak yerine veliden imza. Blogunuz da cok guzel, ilgiyle takip ediyorum, paylastiginiz icin tesekkurler!

Adsız dedi ki...

merak ettiğim birşey var.
bu şekilde rapor vermenin kanunen yaptırımı var mı?
Geçenlerde medyada izmirden süper tabir edilen savcının yetkileri kısıtlanınca rapor aldığını öğrenmiştik.
Eğer bu şekildeki bir rapor usülsüz ise savcı nasıl alabiliyor ve hakkında işlem yapılmıyor?
Bu gerçeği uzmanından öğrenmek istedim.

ssbb dedi ki...

Raporun sunulduğu makam isterse başka bir sağlık kurumundan görüş isteyebilir, sonuca göre soruşturma açılabilir.

uzmanamator dedi ki...

bloğumda bloğunuzun tanıtımını yaptım :) görmek isterseniz buyrun http://uzmanamator.blogspot.com/2009/05/bloglara-yolculuk-etkiniligi-2gun.html

Serhat BAYHAN dedi ki...

Aman hız kesmeyin nolur, ilgiyle takip ediyorum.Saygılarımla.

Adsız dedi ki...

geç yaşta çocuk sahibi olmak belki "görmüş geçirmişliğin" bir uzantısı olarak iyi... yani daha sabırlı olur insan ve hayatı daha iyi bilir... ve çocuğunada ona göre davranır...

fakat sanırım en kötü yönü.., çocukla ebeveyn arasındaki yaş farkı!

hoş bu söylediklerim ne kadar doğru olsa da gerek erken yaşta çocuk sahibi olanlar gerekse geç bir yaşta çocuk sahibi olanlar herşeyden önce "bilinçli çocuk yetiştirmeyi" bilmeliler...


hanife.

babycakes dedi ki...

bu kadar geç yaşta çocuk sahibi olmanın çocuğa haksızlık olduğunu düşünüyorum... benim annem öğretmendi ve her veli toplantısında ilgisini çeken şu olurmuş; anneleri genç , bakımlı olan çocuklar daha bir neşeyle annelerini tanıtırken, anneleri daha yaşlı olanlar daha çekimser kalıyorlarmış.. çocuk işte...
hem herkes annesi ve babası ile uzunnnnnn yıllar sağlıkla yaşamak ister maça 1-0 yenik başlamak biraz zor ve kırıcı bence..

Witchie of Stars dedi ki...

MEB'de kafası dürüstlüğe çalışan birilerinin varlığı garip geldi bana doğrusu. Bu ülkede zaman zaman iyi şeyler de mi oluyor ne?