Çarşamba, Mayıs 06, 2009

gönüllü abilik



Bugün makatta kaşıntı yakınması ile gelen genç bir delikanlıda tahlil sonucunda barsak paraziti çıkınca hijyene dikkat etmesini, tırnaklarını kısa kesmesini söyledim.

"Ben dikkat ediyorum da gönüllü abilik yaptığım evden kaptım herhalde" dedi
"Nedir bu gönüllü abilik?" diye sordum
"Büyükşehir Belediyesinbin bir projesi. Üniversite öğrencileri varoşlarda yaşayan çocuklardan bir kardeş edinip onun abisi ya da ablası oluyor, haftanın belli günleri gidip onlarla oyun oynuyor, derslerine yardım ediyorlar. Ayrıca yeteneklerini değerlendiriyoruz, belli konuda yetenekli olanları eğitim alması için yönlendiriyoruz" dedi.
"Parazitle ne ilgisi var?" dedim
"Gittiğimiz evlerde mutlaka kurabiye gibi bir şeyler ikram ediyorlar, yemesen de olmuyor" dedi
"Nasıl katıldınız? Bir ücret alıyor musunuz? " diye sordum
"Kampüste stand açılıyor, ben de açtım, orada ilgilenenlere bilgi veriliyor, isteyen katılıyor. Bir ücret söz konusu değil, tamamen gönüllülük esasına dayanıyor. Sadece bir kez kentkartlarımıza 50 lira kadar yükleme yaptılar, o da zaten gidip gelirken kullanılıyor" dedi
"Son seçimlerde bir etkisi olmuş mudur bu çalışmaların?" diye sordum
"Bilemiyorum, bizim politika ile ilgili hiç bir şeyimiz yok, bu konu hakkında da hiç bir konuşma yapılmıyor ama olmuş olabilir, çünkü bu projeye yüzlerce öğrenci katılıyor Ayrıca belediyenin kardeş aile, kadınları koruma gibi projeleri de var" dedi

Kendisini bu gönüllü çalışmaları için kutladıktan sonra parazitleri için Pirantel Pamoat tb 1x3 yazdım ve aynı dozu yumurtadan çıkacak olan parazitler için bir hafta sonra tekrar etmesini istedim



Fotoğraf:Taci Yüksel

15 yorum:

Adsız dedi ki...

aslında guzel projeymıs.

aysema dedi ki...

Işık Evleri'nde de gönüllü abilikler yapılıyor. Söylendiği kadar masum değil. Çifte kavrulmuş sömürü söz konusu olan. Amaçlarına ulaşabilmek için yoksul üniversite öğrencileriyle yoksul ailelerin çocuklarını kullanıyorlar.

Yoksul ailelerin zeki çocukları ilk yıl yurtlara alınıyor, ikinci yıl evlere... Sonrasını herkes biliyor ve susuyor. Sustukça...

Hablemitoğlu susmayarak bildiklerini kitaplaştırmıştı, öldürüldü. Kimin öldürdüğü bilinmiyor.

Kitabının adı: KÖSTEBEK
LÜTFEN OKUYUNUZ.

By deniss dedi ki...

Toplum mühendisliği ile politik çakallık arasında bir gel gitteyim sn dr. Alnımın ortasına 150 lik bir durajesik yapıştırsam zihnim açılır mı ?

şaka bi yana endişe verici işler bunlar. Hani organize olanından...

saygılar

By deniss dedi ki...

şunuda ekleyeceğim;ışık mışık deyince aklıma nur mur geliyor. Sigarayı bırakmalıyım. Tad alma duyumdaki zafiyet sanırım koku almada ki hücrelerime de sanırım met yaptı.

iyi günler.

mz dedi ki...

Bu tip gonullu calismalar -gonullu abilik ya da gonullu ablalik- beni cok sevindiriyor. Bu calismayi yaptiran kurumu sevmeyebilirsiniz, ama bu iyi bir fikir uyguladiklari gercegini degistirmez. Keske herkes birine gonullu abilik-ablalik yapsa da o cocuklar da bizi urkuten amaclara alet olmak zorunda kalmasalar.

Hatchipu dedi ki...

Bu olayi daha öncede duymusum bir kac arkadastan. Takdir ettim aslinda.
Ama Aysema hanim herseyin göründügü gibi güllük gülistanik olmadigini ve madalyonun birde baka bir yüzü oldugunu söylemis.
Merak ettim acikcasi...
``sonrasini herkes biliyor..`` demis. Ben bilmiyorum ve bilmemek degil, sormamaktir ayip olan diyerekten soruyorum?

aysema dedi ki...

"Bilmemek ayıp değil, öğrenmemek ayıptır." Öğrenmenin en güzel yolu da okumaktır. Önerdiğim kitabı ve başkalarını lütfen okuyunuz...

Saygılar...

alpayyonca dedi ki...

Böyle birşeyi paylaştığınız için size ve hastanıza teşekkür ediyor, İzmir Büyük Şehir Belediyesini canu yürekten kutluyorum.

izzet dedi ki...

aysema'nın görüşlerine aynen katılıyorum.gönüllü abi-ablalık örgütlenmesi fetullah gülen örgütlenmesidir.

Mucoid dedi ki...

Helal olsun..Bu sistemde de bişiler bulmak ayıp bence..

Adsız dedi ki...

abilik, ablalık, ışık, nur, feto... katılıyorum da bütün bunlara, izmir belediyesi mi yapıyormuş bunları, onu anlayamadım..

ty dedi ki...

proje yıllardır İzmir Büyük Şehir Belediyesi tarafından yürütülmekte. detaylı bilgiye ve belediyenin diger sosyal sorumluluk projelerine http://www.izmir.bel.tr/projelerb.asp?pID=3&psID=0 adresinden ulasabilirsiniz.

Gülencilerin de bu yontemi kullandıgı özellikle sehir dısından universite okumak için gelen ancak imkanları olmayan ögrencileri kandırarak beyinlerini yıkadıkları bir gercek.

ancak bir İzmirli olarak belediyenin fettullahcılara calısacagını sanmıyorum.

drstrangelove dedi ki...

Kim olursa olsun böyle bir projeye şüpheyle bakmamak lazım. Yardıma muhtaç onca insan varken, 'bu şunun için yardım ediyor şu da şunun için' diyebilme hakkına sahip değiliz. Çünkü açlık ve eğitimsizlik her türlü politikanın üstünde bir şey.

oskar38 dedi ki...

çok güzel şeyler bunlar..sayıları artsın inş..

hepimiz icin ortak tek gercek ölüm..
aysema kardes sen gercekleri bilmek için hablemitoglunun kitabını oku diyorsunda kendin neden araştırmıyorsun.. illa gerçekleri öldükten sonramı anlayacaksınız.. ben %100 garanti veriyorum söyledikleriniz zerre miktar doğgu değil.. önyargılarınızı arkada bırakıp objektif bir şekilde araştırırsanız ancak o zaman doğruya ulaşırsınız.. showtv star vb tvler amerikanındır.. onun dediklerine inanmanın ne demek olduğunu siz daha iyi bilirsiniz.. her türlü soruyu yanıtlamaya açıklamaya hazırım.. ama tabiki önce sormak lazım ve cevaplara objektif yaklaşmak lazım.. saygılar..

Adsız dedi ki...

ya hasta mısınız gerçekten merak ediyorum. Belki de sizlerin yorumlarından ayrıca bir 'hastalardan öğrendiklerim' sitesi açılmalı.
1.Madem okumayı öneriyorsunuz, önce açınız da bu proje nereye kime ait okuyup bunu araştırnız
2. Işık evler den bahsetmiş mi de oraya sıçrama yapmışsınız.Domestos reklamlarındaki 1.5 metre sıçrayan bakterileri aşmışsınız bu yorumunuzla.
3. at gözlüğüyle tek bir görüşe sadık kalarak kötü kötü, fetullahçı, ocu şu cu bucu vs vs vs diye diye, ağzınızdan köpükler saça saça kafayı yiyip yedirttiniz insanlara. Ha sizin bi de karşıt görüşte olan versiyonlarınız da var elbet.
4.Taşradan çıkıp üniversiteye gelen saf gençleri bekleyen bir de party çeteleri var. Güzel kızlarla erkekleri, yakışıklı erkeklerle kızları esrara, tuzağa düşüren, bu kısmını gören yok ama. Okula kapak atıp yıllarca bilnçli olarak uzatıp din mi iman mı bırak ağbi,cümleleriyle farklı amaçlaa hizmet edenler de var.ama ancak oturup konuşun. bir tek köstebek kitabını okuyup da ahkam kesmeyin. 5. bu cümleleri bir tarafı tuttuğum için değil yalnızca sizin gibi provakatörlerden gerçekten tiksindiğim için yazıyorum.