Salı, Haziran 23, 2009

civciv





Bugün şeker kontrolüne geç gelen bir hasta

"Köydeki evimde kalıyorum, o nedenle geç kaldım Doktor Bey" dedi
"Nasıl köyde hayat?" diye sordum
"Bahçeyle uğraşıyorum, tavuklarım var. Nisan ayında giderken 5 tavuk iki horoz aldım, iki ayda 40 tane oldu" dedi
"Kesip yiyor musunuz?" dedim
"Pek yemiyorum. Buğdayla, otla doğal beslendiğinden eti çok sert, beyaz değil dana eti gibi siyah oluyor. Mangala falan gelmiyor, lastik gibi oluyor. Ancak düdüklüde haşlarsan çok lezzetli oluyor" dedi
"Nasıl bu kadar hızlı çoğaldılar?" diye sordum



"Üç tanesinin altına onbirer yumurta koydum, ikisini erken kaldırmışım, ortasına denk gelen yumurtalardan 8 er civciv çıktı, kenardakiler daha geç olduğundan içindekiler öldü, birinden de 12 civciv çıktı, şaşırdım. Herhalde oturduktan sonra bir tane de kendi yumurtlamış" dedi
"Tavuk oturduktan sonra hiç kalkmıyor mu?" diye sordum
"21 gün oturuyor, yemini suyunu yanına koyuyorum, hiç kalkmıyor" dedi
"Yemini suyunu koymasanız kalkar herhalde" dedim
"Herhalde" dedi

10 yorum:

Adsız dedi ki...

Şu rengarenk civcivlerin olduğu foto çok süper...

yorgunforvet dedi ki...

21 gün hiç kalkmamak mı zor zenaat usta.

BlahBlah dedi ki...

eee, annelik işte.

yuri dedi ki...

gurk basmış:)
bizim 3 tane civcivi var,anaları öyle bir savunuyorki civcivlerini yanlarına kimse yaklaşamıyor..

uzmanamator dedi ki...

İlk fotodaki civciv çok hüzünlü bakmış:(
keşke köyde yaşasam da işim gücüm tavuk civciv olsa :)

ÇİLLİ KIZ dedi ki...

SLMMM BEN ÇİLLİ KIZ
CİVCİVLER ÇOOKK GÜZELLERRR...

doğancan dedi ki...

ben ufakken pazardan aldığım civciv apartman ortamında büyüyüp tavuk olmuştu hiç unutmam. sonra köydeki bi yakınımıza bıraktık. güzeldir civciv beslemek.

buarada sayenizde insanın doktor olası geliyor:)

Bâd-ı Sabâ dedi ki...

Tavuk sabrı dedikleri bu olsa gerek.

Hayvanoğlu hayvanın annelik içgüdüsü de dikkat çekicidir, yavrularının yanına yanaştırmaz anne tavuk.

Hele ibi 'ler yok mu :)

Ben çocukken korkardım ibilerden, kanatlarını açarak saldırırlar, çıkardıkları korkunç ses de cabası.

D.çelikli dedi ki...

Tavuklar yumurtalırın üstünden ihtiyaçlarını görmek için zaman zaman kalkar,tekrar gelir yumurtalarının üstüne oturur.Takii civcivler çıkana kadar.

lifetrainee dedi ki...

ekmek elden su gölden, oh ne ala mualla, bu deyişleri çoğaltabiliriz de tavuk olmak varmış dedirtir insana :)