Salı, Haziran 02, 2009

milli piyango






Bugün diyabetik bir hastanın şekeri yüksek çıkınca
”Perhizi bozuyor musunuz?” diye sordum
“Bozmuyorum Doktor Bey, ama bu şeker sinirle de yükselir mi ? Sinirlenince ayaklarım uyuşuyor, ağzım kuruyor” dedi
“Ruhla beden birbirinden ayrı şeyler değildir, ikisi de birbirini etkiler” dedim ve neye sinirlendiğini sordum
Belediyedeki işinden emekli olduktan sonra milli piyango satmaya başlamış. Hükumetin aldığı bir kararla ek iş yapan emeklilerin maaşından geriye dönük kesinti yapılmaya başlanmış ve kesintileri 2005 yılına kadar geri götürmüşler, bu nedenle kendisine 4 bin lira borç çıkmış. Kanuna göre 24 aya bölünen borç her ay aldığı 600 liralık maaşından 200’er lira olarak kesiliyormuş. Ayrıca çalışmaya devam ettiği için 80 lira daha kesiliyor, sonuçta eline ayda 320 lira geçiyormuş.




Milli Piyango’dan da para kazanılmıyor artık, bütün gün dolaşıyorum, 10 lira kazanabiliyorum. 100 bilet alıyorum, bir çekilişte ancak satılıyor. Herkes loto, toto, iddia oynamaya başladı” dedi
“Hep çeyrek mi alıyorsunuz?” dedim
“İki de tam alıyorum. Bilet parasının %10’ununu verirlerdi, şimdi %9’a düşürdüler. Bir kazı kazandan 4 kuruş kalıyor” dedi




"Satamadığınız biletleri iade edebiliyor musunuz?" diye sordum
"Hayır, o yüzden azar azar alıyoruz, elinde kalırsa çekilişi bekliyorsun" dedi
"Büyük ikramiye size de çıkabilir yani" dedim
"Nerdeee" dedi


10 yorum:

BlahBlah dedi ki...

çıkar inşallah.

sufi dedi ki...

Eskiden Geçmiş zamana yönelik yeni yasa çıkarılamazdı.Şimdi içtiatlarla iş görülüyor ve "şu emeklilerin hayatına nasıl son verebiliriz?" tavrı sergileniyor.Devlete yüküz bizler, nasıl atacaklar sırtlarından bunun planlarını yapıyorlar.Bu dünya yine de "etme bulma dünyası" bunu gözardı etmemeli.Sevgilerimle.

Adsız dedi ki...

güzeldi.

merlin dedi ki...

ise bak ya. hem bu millet neden bu kadar erken emekli oluyor derler bir yandan da calismak isteyenin burnundan getirirler. helal yani amcaya bu yasinda calisiyorsa.. neyse hukumet tc vs konusunda cok doluyum.

Loreathan dedi ki...

Sonra niye beyin göçü, niye Avrupa'ya USA'e özenme var derler.

Yasemin dedi ki...

Buda güzelmiş hiç bilmiyordum , böyle bir uygulama olduğunu ilk defa duyuyorum.Emeklilerimizin maaşını nasıl çıkartır refaha erdiririz diye düşünmezler birde üstüne refaha çıkmak için çalışan çabalayanlara çetere keserler .Buna özrü kabahatinden büyük denir başkada bir şey denmez :(((

Azura dedi ki...

Enteresanmış. Ben ufakkene milli piyango bileti satanlara imrenirdim. Kesin çıkan biletler onlara çıkıyordur diye. Demek hiç çıkmamış yani..

Uğur Önder Bozkurt dedi ki...

Tek kelime ile : Rezillik. Emekli olmuşsun. Aç kalmamak için çalışıyorsun ve çalıştığın için devlete vergi dışında bir para daha yani HARAÇ ödüyorsun. Vatandaşına SADAKA verip vatandaşından HARAÇ alan harika bir ülke yaratıldı 7 yılda. Ne güzel.

uzmanamator dedi ki...

Çok üzülüyorum ihtiyacından dolayı çalışanlardan bir de haksız yere bu paraları alıyorlar ya ...

sschobonbon dedi ki...

yaa eşşek herifler ! bu adam her ay bi köşeye 200 lira koyabilecek olsa, bütün gün sokaklarda kuyruğu yanmış kedi gibi neden dolansın 10 liralık bilet satabilmek için o yaşında!!
Devlet kavramının, görev ve yetkilerinin, kimin hakları için çabalaması gerektiğinin sorgulanma vakti gelmiştir sayın halkım! buyrun...