Perşembe, Mart 11, 2010

pişmiş yoğurt





Bugün eski tahlillerini göstermek için gelen bir hastanın tahlilleri Antakya'da yaptırdığını görünce "Antakya'lı mısınız?" diye sordum
"Evet, doğma büyüme Antakya'lıyım. Çocuğun okulu için İzmir'e geldik" dedi
"Geçenlerde Antakya'dan gelmiş bir yoğurt yedim. Pişmiş yoğurt dediler. Gerçekten pişiriliyor mu?" diye sordum
"Evet, biz de yaparız, çok zahmetlidir. Sadece keçi yoğurdundan olur. Büyük kazanlarda tuzla kaynatırız, suyu ayrılır, üstüne çıkar. Dibinde kalan yoğurdu temiz bezlere alıp süzdürürüz. İnek yoğurdunu öyle kaynatsan kesilir, kesik kesik olur" dedi


"Kahvaltıda mı yiyorsunuz?" dedim
"Evet, hele soğanlı biberli çok güzel olur. Soğanı zeytinyağında kavururuz. Sonra pişmiş yoğurtla pul biberi ekleyip, hızlı hızlı çeviririz. Ekmek banıp yemesi çok tatlı olur!" dedi



Sözün burasında ikimizin de ağzının suyu aktığından bir sessizlik oldu.

Elimdeki kağıtlara bakıp;
"Evet bu sonuçlara göre kan yağlarınız yüksek . Perhiz yapıyor musunuz?" diye sordum

10 yorum:

ANNEMİNELİ dedi ki...

İlk kez duydum,değişik bir tat,yeni tatlara her zaman hoş görülüyümdür.Paylaşıma teşekkürlerrr..Sevgilerrrr....

çikolatalıkedi dedi ki...

Aşçılık okudum ama ilk kez duyuyorum, bilmem gerekirdi halbuki. Ama benim de ağzımın suyu akmadı değil =)

Adsız dedi ki...

He he he!!!! Konusmasi bile perhize zarar!!!!!

Nefis! Bir kerecik tatmistim. Bir kerecik. :o/

www.elifsavas.com/blog

Aysin dedi ki...

:)

cenebaz dedi ki...

Bu kadar tariften sonra son soru olmamış:))Bırakınız yesinler bırakınız içsinler. Bu doktorların ne alıp veremedikleri var şu leziz yemeklerle:))

nebuchadnezzar dedi ki...

of janım çekti... güzelmiş... kızartma biber... pul biber yoğurt... anam anam... :D

Berna Ceyhan dedi ki...

Ben de ilk kez duydum lezzetli görünüyor resimlerden :)

Adsız dedi ki...

hataylı biri olarak. tadı gerçekten güzeldir. kahvaltılık olarak lxyenebileceği gibi. bildiğiniz yoğurt çorbası olarak ta yapabilirsiniz. üstelik karıştırmaya bile gerek yoktur. kesilmez. ALP

Asuman'ın Dünyası dedi ki...

Biz inek sütünden süzme yoğurt yaparız.Kaymak gibi olur kahvaltılarda yeriz.Bunu bende hiç duymamıştım.

Unknown dedi ki...

burda benim bile agzımın suyu akmış durumda hocam son durum baglayıcı olmuş :)