Salı, Mart 02, 2010

sendikacılık





Bugün göğüs ağrısı ile başvuran yaşlıca bir hastaya ne iş yaptığını sordum
“Emekli işçiyim” dedi
“Hangi işten emekli oldunuz?” diye sordum
“Sendikada çalışıyordum, eğitim uzmanıydım” dedi



“Sendikada çalışınca maaşı, SSK primini sendika mı ödüyor?” diye sordum
“Evet, o da bir işveren gibi işe alıyor, maaşını ödüyor” dedi
“Nasıl girdiniz sendikaya?” diye sordum
“İşçi olarak çalışıyordum. Normal işe girer gibi başvurdum. Sendika yöneticileri benimle görüşme yaptılar, beğendiler, işe aldılar” dedi
“Maaş nasıldı?” diye sordum


“Maaşlar çok iyiydi. Ben çalışırken öğretmen maaşının iki katını alıyordum. Sendika başkanı, genel sekreteri, örgütlenme yöneticisi gibi üst düzeydekiler benim 3-4 katımı alıyorlardı” dedi
“İşçiler kendilerini temsil edenlerin maaşlarının kendilerininkinden bu kadar yüksek olmasına itiraz etmiyorlar mıydı?” dedim


“Bizim işçimiz; aslında genelde halkımız biraz edilgen. Mesela bir genel kurulda Genel Başkana 10 bin lira faturasız harcama hakkı verilmesi tüzüğe konuldu. Hiç kimse kalkıp, söz alıp da bu adamın maaşı var, harcırahı var, neden bir de böyle bir kalemi koyuyoruz demedi” dedi


“Siz ne konuda eğitim veriyordunuz? Böyle edilgenlikten kurtulma, haklarını arama gibi konularda eğitim yaptınız mı?” diye sordum


“Biz daha çok politik konularda bilinçlendirme yapıyorduk. Toktamış Ateş, Emre Kongar gibi hocalarla her yeri dolaşıp toplantılar düzenliyorduk. Şimdi olsa mesela bu Ergenekon konusunda bir bilinçlendirme toplantısı yapardık” dedi



Göğsündeki ağrı için çektirdiğim EKG temiz çıkmasına karşın yılardır sigara içtiği için eforlu EKG'nin yararlı olacağını, ayrıca gırtlak ve akciğer kanseri açısından da gerekli filmleri çektirmesini, ve elbette ki sigarayı bırakmasını önerdim.


Fotografların tamamı Evren Özesen'in Tekel direnişini takip ettiği blogundan.

3 yorum:

gregor samsa dedi ki...

BÖYLE EDİLGENLİKTEN KURTULMA haklarını arama gibi konularda eğitim yaptınız mı?” diye sordum.


Doktorum ilk defa hastaya sağlam giydirmişsin.

Hulya dedi ki...

bencede.

mustaid dedi ki...

yok ergenekon bilinçlendirmesi yaparmış. trilyonları cebe indirip siyasi bilinçlendirme yapan sendikalarımız. lütfen haklarımızı korumayın.