Pazartesi, Nisan 14, 2008

ağaç tedavisi



Haftasonu Marmaris Bozburun Bayır köyünün meydanındaki ulu çınar ağacının budanmış, ve yamanmış olduğunu görünce ağacın altındaki köy meydanında oturanlara neden böyle birşey yapıldığını sordum.
Muhtarın söylediğine göre köylerinin simgesi haline gelen çınar ağacı çürümeye başlayınca bu işlerden anlayan bir ziraat mühendisini çağırmışlar. Mühendis sadece muayene için 350 lira almış. Sonra çürüyen dallar kesilip ilaçlı bir macunla hava almayacak şekilde sıvanmış, şimdi iyileşmesini bekliyorlarmış.
Mühendisin söylediğine göre çınar 2200 yaşındaymış, hemen yanında yer alan selvi belki daha da yaşlıymış.
Ağacın çevre düzenlemesi ile birlikte 5-6ooo lira harcamışlar. Devlet hiç yardımcı olmamış, Ticaret odasının katkısı ile köy bütçesinden karşılamışlar.

2 yorum:

EKMEKÇİKIZ dedi ki...

Nasıl sevindim, anlatamam.:))
Tebrik ediyorum; bu ağaçların değerini bilenleri ve onları yaşatmak için uğraş verenleri.

Adsız dedi ki...

Bir sorun var... "Bugün kan yağları yüksek çıkan emekli bir hastaya egzersiz yapıp yapmadığını sordum. “Hergün Borsaya yürüyorum” dedi. “Kuru üzüm, incir borsasına mı?” dedim ..." diye başlayan yazıyı okuduğuma eminim... Lakin artık görünmüyor... dahası ekmekçikız "ağaç tedavisi" postuna yorum bıraktığı halde o da görünmüyor... Yeni ne öğrenirim diye açtım ama bununla karşılaştım. İmdat!

özlem tülü