Perşembe, Nisan 17, 2008

uzaktan borsa



Bugün kan yağları yüksek çıkan emekli bir hastaya egzersiz yapıp yapmadığını sordum.
“Hergün Borsaya yürüyorum” dedi.
“Kuru üzüm, incir borsasına mı?” dedim
Gülerek "Hayır canım, bilgiğiniz menkul kıymetler borsasına” dediTaşrada hemen bütün bankaların borsa oyuncuları için özel salonları varmış. Bazılarının her ilçede bile oluyormuş. Buralarda İstanbul Menkul Kıymetler Borsası ile eş zamanlı olarak fiyatlar ışıklı panolarda akıyor, işlemler onlayn olarak sanki borsanın içindeymişsin gibi yapılabiliyormuş.
"Girişin bir ücreti var mı?” diye sordum.
“Yok, bazı bankalar kart veriyor, bazıları için sadece hesabınız olması yeterli, ben 15 yıl önce emekli olduğumdan beri sürekli oynuyorum, kahve alışkanlığım yok burada vakit geçiriyorum” dedi. Salonda yemek yokmuş, ama çay kahve varmış.
"Peki bu onbeş yıllık bilançonuz nasıl, karda mısınız? dedim.
“Evet, kesin birşey söylemek zor ama diğer yatırım araçlarından daha fazla kazandım, oyalandığım da yanıma kar kaldı” dedi
“Bugünlerdeki düşüşten etkilendiniz mi?” diye sordum.
“Zarara uğramadım, vakitlice sattım da yerine mal alamadım” dedi.

Halk arasında kötü huylu kolesterol olarak bilinen LDL si sınırın üzerinde olduğundan kendisine yağdan kısıtlı diyet verdim. Hergün en azbir saat ve 5 km yürümesini, bu şekilde LDL nin küçük damarlar üzerindeki olumsuz etkisini azaltarak, iyi huylu kolesterol olan HDL sini yükseltebileceğini ve ilaç kullanmasına gerek kalmayacağını anlattım.

Fotoğraflar Şanghay Borsası'ndan

3 yorum:

Adsız dedi ki...

oh tamam düzeldi... :)

özlem tülü

fish dedi ki...

süper ))))...benim böyle müşterilerim var işte...bu adamlara hizmet verdiğim bir işim var..yatırım danışmanlığı :)))

rica ediyorum bu eşkilde her gelen hastanıza bu işin kalp yetmezliği damar tıkanıklığı falan yaptığını her çeşit kolestrole sebep falan olduğunu anlatın..

yoksa bu antisosyal hayatlarının sonu benim elimden olacak :((

biliyorum müşteri velinimettir ama bi yerde dayanabiliyorum bu adamlara şu piyasada artık :(((

Adsız dedi ki...

Amca yemek yok diye dertlenmedi insallah,sabah seanslarina gec kaliyorsa serviste talep etsin kendine.Fish e aynen katiliyorum.