Pazartesi, Nisan 21, 2008

boksör burnu



Bugün beyin damarlarında tıkanıklık nedeniyle ilaç yazdırmak isteyen ufak tefek kavruk bir hastanın burnundaki şekil bozukluğu dikkatimi çekti
“Boksla uğraştınız mı?” diye sordum
Milli boksörmüş, hala arada sırada gençleri antrene ediyormuş.
"Burnunuz kaç kere kırıldı?” diye sordum
“Sayısı yok!” dedi burnunun ucunu lastik gibi bastırarak, “zaten boksörün burnundaki kemik alınmazsa olmaz, yumruk yiyince canı yanar”
“Siz de aldırdınız mı yani?” dedim
“Ben ordu boks takımındaydım, askerdeyken aldılar” dedi.
“Sokakta kavga ediyor musunuz?” dedim
“En sevmediğim şeydir, hiç kavga dövüş sevmem. Bazen hakaret bile oluyor, susuyorum, tamam kardeşim sen haklısın diyorum. Yanımdaki birisine olursa o zaman iş değişiyor ama. Allah korusun, vurduktan sonra da üzülüyorum. Aciz birisine vurmak iyi bir şey değil” dedi
“Boks kavgada işe yarıyor yani” dedim
“Yaramaz mı. Adam cüssesine gücüne güvenir ama bilinçsz hareket sadece onu yorar. Sporcu ne yaptığını bilir, teknik iki üç vuruşla yere yıkar. Mesela boyuna bir aparküt vursan adam ayakta kalamaz” dedi.

Hastalığının yaptığı sporla da ilgili olabileceğini söyledim, ve ilaçlarını düzenli kullanmanın yanı sıra sigaradan uzak durması gerektiğini anlattım.

İlk heykel Rodin'in, ikinci resim kendisi de eski bir boksör olan müteveffa aktör Jack Palance (Vladimir Palahnuik)

3 yorum:

Adsız dedi ki...

ilginç bir yazı olmuş ...





bilgi kaynakları

Adsız dedi ki...

Aslında "Pusat" dizisinden dolayı bende boksa mesak salmıştımda gidecek öyle yakında bir boks kursu bulamadım..
Yazı için teşekkürler hocam..

Arzu Çur dedi ki...

Vladimir Palahniuk'un Chuck Palahniuk'la bir akrabalık bağı yokmuş. Ben merak ettim, baktım, bulamadım. Merak eden başkası çıkarsa boşuna zahmet etmesin diye yazayım dedim, yazıyla bi ilgisi olmasa da.

Var mı yoksa?